Windows sluit ZEER traag af

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoes

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
180
Hey ,

did probleem doet zich nog niet lang voor,
dus als ik afsluite dan krijg ik een minuut te zien
: " windows word afgesloten."
dit is namelijk vervelend als je je pc moest opnieuw opstarten
en dan een minuut wachten, dus weten jullie misschien raad daartegen?
 
Het is geen onbekend probleem, maar soms lijkt het langer doordat je zit te wachten.
Heb je die minuut inderdaad geklokt? Het kan ook wat langer duren als kort ervoor een "zware" toepassing hebt gebruikt.
In bijgaande thread op Nucia.nl staan een paar mogelijke oplossingen, waaonder registeraanpassingen.
Heb je er wat aan?
 
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe
(Secties Toepassing en Systeem: Fouten en Waarschuwingen)

Kijk naar meldingen (Fouten/Waarschuwingen) die optraden op tijden van afsluiten/heropstarten. Indien die betrekking hebben op Userenv, dan kijken of de installatie van UPHClean je wat kan helpen.

Tijs.
 
De regfix op lijn 76, op deze site, en dan de "shutdown" en "auto end tasks", zouden kunnen helpen.
 
Het kan ook zijn dat Windows nog in de weer gaat met je pagefile, en dat het daarom zolang duurt. Of dat Windows bezig is met de cache.
 
ik heb de raad van boeing en dnenties ofzo opgevolgd maar ze helpen neit.
Ik denk dat het aan een drive letter ligd naar wat ik gezien heb op sites.
het heeft niet te maken met die dingen denk ik

Dus het duurt een minuut( Zelf Getimed:p ) als het schermpje komt dan is mn processor bezig niet normaal zoals anders(intensief). Hij is constant die minuut bezig en juist voordat hij afsluit ;opieuw opstart dan doet hij terugh normaal gedurende 2 sec zo af en toe werken de processor .

eerder met wat micheal zegt maar weet ik veel hoe je dat cleaned
 
nu heb ik iets opgemerkd

een de hele tijd dezelfde fout
toepassing:




systeem

 
Heb je True Acronis er even afgehaald om te kijken of het afsluiten dan vlotter gaat?
In deze thread staan ook nog een aantal tip, scroll vooral door naar beneden.
 
ik ga dat eens proberen maar ik merk op dat er de hele tijd een periodieke fout terugkomt

waarschuwing microsoft fax
 
Je hebt naar fouten in het logboek Toepassingen gezocht. Beter is om in het Logboek Systeem te kijken. Let dan op wat er naast de fout in de kolom Bron staat.
Probeer ook de tips die in die thread staan.
 
dan zei ik de hele tijd de fout dcom

met deze fout :
DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. ' bij het starten van de usnsvc-service met de argumenten '' om de server
{736F8997-C651-4C45-BC43-8AF8369890F1} te starten

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
 
Probeer het volgende, kijk of de DCOM Server Process Launcher is ingeschakeld.
Start, Configuratiescherm, Systeembeheer, Services.
Scroll naar de regel DCOM Server Process Launcher, rechtsklik op die regel en klik Eigenschappen.
Zorg dat Automatisch is geselecteerd, klik als het nodig is op Toepassen en Starten.
Sluit alles weer af, herstart je PC en probeer uit hoe het afsluiten verloopt.
Hopelijk gaat het dan iets vlotter?
 
stond al ingeschakeld

pff wat een lastig probleem
 
Controleer het volgende ook eens: Start, Uitvoeren en dan typen "msconfig" en OK.
Klik op de tab Opstarten. Schuif de kolom Locatie wat naar rechts en kijk hoeveel en welke programma's er gelijk met Windows opstarten.
En dus ook weer afgesloten moeten worden. Het is het beste om hooguit 5 of 6 "opstarters" te hebben.
Veel programma's zetten tijden het installeren een exe-bestand tussen de opstarters zonder dat dat echt noodzakelijk is.
Zo'n programma kun je ook op een andere manier opstarten als je er echt behoefte aan hebt.
Haal vinkjes weg voor toepassingen die niet hoeven op te starten en klik op Toepassen. Je kunt ze later altijd weer terugzetten.
Afsluiten en de PC herstarten. Dat zal je trouwens ook gevraagd worden.
Probeer of het afsluiten nu misschien vlotter verloopt?
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens het volgende m.b.t je pagefile:

Via het register:
=============
Ga naar Start --> Uitvoeren en typ regedit.
Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management.
Selecteer ClearPageFileAtShutdown van de lijst aan de rechterkant.
Klik met rechts daarop en kies voor Wijzigen.
Verander het getal naaar 0.
Start je pc opnieuw op.
=====================

Succes!:thumb:
 
het is niet ech gelukt mn pc werkt wel trager dus ik ga het wel veranderen die clear pagefile
 
het is niet ech gelukt mn pc werkt wel trager dus ik ga het wel veranderen die clear pagefile

Jammer dat het niet heeft gewerkt?
Hoe groot is je pagefile?
Start --> rechtsklik op Deze Computer --> Eigenschappen --> tabblad Geavanceerd --> en dan onder Prestaties klikken op Instellingen en dan tabblad Geavanceerd --> en dan klikken op Wijzigen. Vermeld wat daar staat onder Begingrootte en Maximale grootte.
 
die is goed zoals ik zei heb ik alles getuned maar nu ik die clear pagefila @ shotdown terug op normaal zetten dan gign mn pc ineens wel snel afsluiten
:thumb:
 
Mooi dat het gelukt is!:thumb:

Het komt, omdat de pagefile dan '' schoon '' is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan