windows snel afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

duron

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Berichten
244
Hallo, wie kan mij uitleggen hoe ik de pc (win 98se) op een sneller manier kan afsluiten, dus niet via START enz....

Ps. hopelijk zit ik op de goede plek voor deze vraag.
 
waarom niet via start?
je kan ook nog alt+F4 gebruiken...
 
je kunt je afvragen OF je Windows wel sneller wilt laten afsluiten. Er zijn namelijk progjes die even tijd nodig hebben om zichzelf af te sluiten en data / programmagegevens weg te schrijven voordat Windows mag afsluiten. Door Windows te forceren sneller te sluiten kunnen bepaalde progjes beschadigd raken / je systeem instabiel worden.

Aan de andere kant is het ook weer zo dat Microsoft de huidige shutdowntijd zodanig heeft bepaald dat het een soort van grootst gemene deler betreft. De afsluittijd met bijvoorbeeld 25% verlagen zal geen problemen veroorzaken.

Er zijn diverse tweaks voor (registerinstelling veranderen) maar ik weet 'm voor 95/98 niet.

Voor zover ik weet is er niet een "button" die je op je buroblad plaatst en waar je op kunt klikken die vervolgens Windows voor je sluit. (of misschien toch wel maar dat zal iemand anders dan wel posten......)
 
Laatst bewerkt:
hm,
zo te zien in de "aumha" link bestaat er dus toch zoiets als een oprachtje dat je in een snelkoppelingetje op je buroblad kan plaatsen.
 
Geplaatst door aaajeetee
waarom niet via start?
je kan ook nog alt+F4 gebruiken...

Alt F4 is niet om windows af te sluiten maar om een programma in windows af te sluiten, dit gaat dus in dit geval niet werken helaas
 
Geplaatst door Robbert1978


Alt F4 is niet om windows af te sluiten maar om een programma in windows af te sluiten, dit gaat dus in dit geval niet werken helaas

Alt F4 Kan wel, als je op het bureaublad staat en dan alt f4 en een enter is ie uit
 
In xp gata het zo, maar is dit ook voor windows 98??
 

Bijlagen

  • snelafsluitenxp.jpg
    snelafsluitenxp.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 20
Bedankt voor het snel reageren de tip van m@rio is wat ik bedoelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan