Windows spyware melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Butters

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2008
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem m.b.t. spyware.
Windows geeft aan dat ie spyware in mijn systeem heeft gedetecteerd.
Nu heb ik verschillende programma's gedownload om dit op te lossen (Webroot Spysweeper, MacAfee, Ad-Aware, Spybot en ZoneAlarm), maar Windows blijft aangeven dat ik een spyware infectie heb.
De reden dat ik een vraagteken in de titel van dit bericht heb gezet is omdat ik twijfel aan de authenticiteit van het bericht zelf. Er staan namelijk wat spellingsfouten in het bericht en het bericht geeft aan dat Windows meteen de nieuwste anti-spyware programma's zal downloaden om het probleem op te lossen. Helaas heb ik daar nog niks van gemerkt (aangezien het bericht blijft verschijnen) en ik vind het sowieso vreemd dat Windows automatisch iets download zonder toestemming te vragen. Om het probleem nog ingewikkelder te maken staat er onderaan in het bericht 'Click here to protect your computer van spyware!', maar als ik daar op klik gebeurt er niks.

Dat was een flink verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,

Butters (South Park fan:D)

heb je ook spyware docter geprobeerd..? is wel een betaald programma maar is wel een goeie..;)

stom wist helemaal niet dat je op die site ook je logjes werden behandelt mijn excuses, ik kende alleen nucia

dat is waarschijnlijk reclame ,scan eens met superantispyware

Dank je voor je advies Bertus.
Ik heb een scan gedaan met SUPERAntiSpyware en het eerste wat die vond was een trojan van BraviaX. Dat heb ik gegoogled en de beschrijving ervan klopte precies met mijn probleem (een rood cirkeltje met een wit kruis rechtsonderin dat zegt dat je geinfecteerd bent en dat je naar een bepaalde site stuurt waar je een programma genaamd System Defender moet kopen).
Dus dank je voor iedereens hulp, maar toch ben ik ook trots op mezelf dat ik het gevoel had dat het berichtje niet helemaal zuiver was.:thumb:

P.S.
De reden dat ik niet door werd gestuurd naar de website is omdat ik hem (onbewust) blokkeerde met ZoneAlarm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan