Windows staat niet op c, waarom niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutch01

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
46
Ik heb net een computer geinstalleerd, met 3 sata harde schijven, in sata-slot 2,3 en 4, Raid 5 geinstalleerd, en windows XP erop gezet...

Redelijk gefrustreerd omdat ik nog geen antwoord heb kunnen vinden, maar...

Windows is op H geinstalleerd, niet op C!!!, en mijn verwisselbare schijven heten C, D E etc..


Hoe kan ik de H voor windows omzetten naar C? Gewoon alleen dat, geen herinstallatie etc...In schijfbeheer kun je de stationsletter niet veranderen omdat het de systeemschijf is.

PLZZZZZZZZ. Ik wil windows gewoon op C hebben staan!

oh, nog iets...na al redelijk gefrustreerd en sjagrijnig niets hebben kunnen vinden, kwam ik hier op de zoekfunctie. Ik zocht op "windows niet op c-schijf" en in alleen de titels...kreeg ik 500 resultaten met GEEN ENKELE titel waar dat in stond!! ???

Excuse mijn gemoedstoestand...dadelijk zal het wel weer beter gaan ;)
 
Laatst bewerkt:
wel, bij het installeren van WinXp is er een stadium waar wordt gevraagd of je windows wilt herinstalleren of dat je een nieuwe installatie wilt maken.
Omdat je alles zelf hebt opgebouwd zul je hoogstwaarschijnlijk enkel de keus hebben gehad voor een nieuwe installatie.

Daarna is er een moment waar Windows opstart vraagt op welke partitie je WinXP wilt zetten.

Ik heb 't vermoeden dat je dit instelpunt bent overgeslagen.
:)

Dadelijk is de Zoekfunctie nog dezelfde, maar je zoektitel nog een K zoekfunktie.

:D
 
mekkelijk overzetten zal niet gaan, of het word heel veel werk met heel veel kans op problemen

of het word heel snel windows herinstalleren

Ik heb 't vermoeden dat je dit instelpunt bent overgeslagen.
:)

ik vermoed dat je bij de installatie even je verwisselbare schijfen moet ontkoppelen aangezien die vermoedelijk eerder een letter toegewezen kregen dan je sata schijf
 
wel, bij het installeren van WinXp is er een stadium waar wordt gevraagd of je windows wilt herinstalleren of dat je een nieuwe installatie wilt maken.
Omdat je alles zelf hebt opgebouwd zul je hoogstwaarschijnlijk enkel de keus hebben gehad voor een nieuwe installatie.

Daarna is er een moment waar Windows opstart vraagt op welke partitie je WinXP wilt zetten.

Ik heb 't vermoeden dat je dit instelpunt bent overgeslagen.
:)

Dadelijk is de Zoekfunctie nog dezelfde, maar je zoektitel nog een K zoekfunktie.

:D

Ik zie niet zo wat jouw opmerking te maken heeft met het wel of niet installeren van windows op de c-schijf.
Als windows vraagt op welke partitie, dan kies je voor een hardeschijf (of partitie), dus geen drive-letter. Ik heb het op de eerste partitie van de gebundelde harde-schijven gezet. Dit is dus in volgorde, de eerste plaats mogelijk.

Mijn DVDROM -die ik nodig heb om te installeren- staat nu zelfs nog vóór mijn partitie waarop windows is geinstalleerd, op G namelijk. Windows staat op H.

-Zou het te maken hebben met het feit dat ik de Sata 0 en 1 poort niet heb gebruikt?
-Zou het te maken hebben met het feit dat ik de dvdrom in the bootsequence op 1 heb gezet?
-zou het kunnen dat de DVDROM vóór de partitie met windows staat (op G), omdat de partities I, J en K nog niet geformatteerd waren na installatie van windows op H?
-als ik nu mijn dvdrom loskoppel, en mijn verwisselbare schijven, schuift het allemaal dan vanzelf op, of heb ik dan alleen een H-schijf, zonder dat ik een C,D,E,F en G schijf heb?

En als ik nu opnieuw moet installeren, hoe voorkom ik dat het nogeens gebeurd?

Iets minder gefrustreerd, bedank ik jullie voor jullie reacties ;)
 
Laatst bewerkt:
Als windows vraagt op welke partitie, dan kies je voor een hardeschijf (of partitie), dus geen drive-letter.

Aangezien Windows en dos niet overweg kunnen met schijfen zonder letter heeft de setp er toch al letters aan gekoppeld
 
...ik heb gewoon opnieuw geinstalleerd; mijn verwisselbare schijven ontkoppeld, en inderdaad; nu geeft hij partities waarbij de eerste C wordt genoemd.. :)

Het werkt, maar sjongejonge, weer een avond geklooid ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan