Windows start, maar na het laden een zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Hallo,

Gister avond heb ik gewoon mijn pc op de normale manier afgesloten, en toen ik vanochtend de pc wilde opstarten leek alles heel normaal te gaan.
Ik zag nog het Windows logo met daaronder Windows laden, maar toen dit klaar was kreeg ik een zwart beeld.
Het scherm werkt dus wel omdat ik wel gewoon zie dat alles opstart, dus daar ligt het niet aan.

Na een aantal keer opnieuw op te starten kreeg ik wel beeld na het laden van Windows, maar na 2 seconden hield het op en kreeg ik weer een zwart scherm maar dan met een grijze streep erdoorheen.
Toen ik de pc daarna weer opstartte werkte wel alles gewoon, en ben ik op dit moment op dit forum aan het typen. (Ook kan ik gewoon gamen of films kijken zonder problemen)

Ik heb weinig tot geen verstand van computers/onderdelen ervan, dus hoop eigenlijk dat iemand hier er wel raad mee weet.

Is het zo dat mijn videokaart zijn tijd wel heeft gehad? Heb ook een tijd geleden al een aantal keer gehad dat deze overhit raakte en na een schoonmaakbeurt werkte deze weer.

Ook durf ik nu mijn pc niet uit te schakelen, want straks start deze niet meer op...

Moederbord: ASUSTeK Computer INC. P5Q-E Rev 1.xx
Processor: 2,85 gigahertz Intel Core2 Quad Q9550
Videokaart: NVIDIA GeForce 9800 GT
RAM: 4.00 GB

Hoop hierbij voldoende informatie te hebben gegeven.
Alvast bedankt

Hallo en welkom op helpmij.nl

Ik krijg het vermoeden dat er drivers niet of niet goed geladen worden. Om welke windows gaat het?
Kijk eens in de windows logboeken onder het kopje systeem wat daar aan medlingen te vinden zijn, op het moment dat het probleem zich voordeed.
Als je videokaart al eens een keer te heet is geweest, kan dit idd later voor vreemde problemen zorgen.