Windows start na een tijdje opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels5087

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo,

als ik mijn pc aan laat staan en na een tijdje terug kom is deze opnieuw opgestart, dit is erg iritant aangezien ik vaak download en hij stopt met downloaden als hij opnieuw op start.

MvG

Niels Meijer

Is het wel eens gebeurd terwijl je er bij was? Kwam er voor of na het heropstarten geen foutmelding (al of niet in blauw scherm)?

Of het is een hitte probleem, klinkt raar als je alleen maar aan het downloaden bent maar toch, heb je al eens geprobeerd de pc goed en voorzichtig schoon te maken, gebruik hierbij de stofzuiger met een borstel er op en een zachte kwast voor de moeilijk bereikbare plekjes.

Als er in jouw bios bv staat vermeld dat bij een bepaalde temperatuur de pc moet herstarten dan is het logisch.

grtjs jjw

Dat moet niet Niels. Schakel allereerst de screensaver uit en controleer dan de Energiebeheer opties in het Configuratiescherm en zoals gezegd: het bios. Zelf ben ik geen voorstander van automatische updates en zou ik die updaters allemaal uitschakelen. Zij zorgen voor veel problemen en vertraagde werking. Je kunt die vinden bij Uitvoeren en na de opdracht MSConfig, soms binnen de programma-groep Opstarten en natuurlijk binnen jou programma's bij de instellingen. Denk ook aan indexeren van de schijven, dit is een proces dat meestal ook na enige tijd van inactiviteit begint en veel van het systeem vergt. Klik daarvoor rechts op de schijven. Naast scans van virusscanners die beginnen wanneer je niets doet heb je ook de Taakplanner die bepaalde taken zou kunnen hebben. Voor een goede diagnose zou je eens de Logboeken moeten raadplegen met de tijd dat dit hernieuwd opstarten heeft plaatsgevonden bij de hand. Ga naar Configuratiescherm en Systeembeheer. Kies logboeken en bekijk de bijzonderheden van de fouten bij Eigenschappen of in het context menu van de fouten. Op Internet kan je Googelen naar de betekenis van bepaalde bestanden en processen als die genoemd worden en het zegt je niets. Houdt er rekening mee dat iedere computer veel "zogenaamde" fouten heeft. Meestal is er dan dus niets aan de hand. Vaak kan je er op deze manier achter komen wat er aan mankeert.

Daarnaast is misschien dit nuttig: Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok. Als het goed is krijg je nu met een beetje geluk een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn voor fout-opsporing en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.

Succes. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan