Windows start niet correct op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelleck

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Hallo, ik startte vanochtend mijn pc op wat toen nog normaal deed, startte firefox,skype en steam op en wou iets op zoeken op firefox. Mijn computer werd opeens heel traag en ctrl alt del werkte niet meer dus had ik de pc met hand uit gedaan. Toen startte ik hem opnieuw op en kreeg ik 2 keuzes, opstartherstel of windows normaal opstarten. Ik had gekozen voor systeemherstel wat overigens erg lang duurde. Na een tijdje was die klaar en herstartte mijn computer, toen kreeg ik weer dezelfde opties en drukte op windows normaal startte, die bleef vast zitten bij het windows tekentje voor meer dan 40min en toen deed ik hem weer uit met de hand. Daarna heb ik hem opgestart f8 gespamt en probeerde ik veilige mode, welke na een tijdje vast stond en niks meer deed. Daarna probeerde ik de optie met vorige configuratie opstarten wat wel verder ging van het windows teken naar schijfcontrole. Nu herstart die en doet die de heletijd schijfcontrole en ik weet niet wat ik moet doen. //edit: was opstartherstel ipv systeemherstel

Laatst bewerkt:
Schijfcontrole (oppervlaktescan) duurt lang als je een grote HD hebt. Ik kan geen echte tijd geven, maar minimaal een half uurtje tot enkele uren kan hij wel bezig zijn als hij je hele HD op fouten gaat controleren. Hangt natuurlijk van de snelheid van je systeem en HD af en vooral natuurlijk van de grootte van je HD.
Je moet echter wel voorgang (in % volgens mij) kunnen zien.
Overigens had je de eerste keer beter "normaal opstarten" kunnen geven, maar dat is mosterd na de maaltijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan