Windows start niet goed door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

juuleman

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hoi iedereen,

Ik heb sins 2005 een pc met windows mce 1 gb werkgeheugen enz...
Maar sinds ongeveer een maand geleden start hij niet meer goed door.
Hij komt tot het bureablad en dan hangt hij vast, na een tijde start hij door en daarna hangt hij weer vast en pas daarna werkt hij weer normaal:confused:
Weet iemand hoe ik hier vanaf kan komen??

Groetjes,
Juul

Ok

Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Ik ga het straks allemaal eens proberen want ik moet nu gaan.

Groetjes.

P.S. Hoe krijg ik mijn pc in de veilige modus?

Aangezien ik niet weet welke pc je hebt, bij deze iets dat altijd werkt:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.

Als je weer normaal wilt opstarten, moet je dat vinkje dus weer weghalen hè!

RHPJS

taakbeheer

O ja,

Ik zie ook wel vaker verdachte dingen in taakbeheer als hij vasthangt zegt hij dat er 100% CPU in gebruik is. Maar als ik naar processen ga staat er bij elk programma maar 0 CPU.

En bij geheugen?

PS: De afgelopen maand nog iets veranderd, nieuw programma, etc...

Aangezien ik niet weet welke pc je hebt, bij deze iets dat altijd werkt:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.

Als je weer normaal wilt opstarten, moet je dat vinkje dus weer weghalen hè!

RHPJS

Heb het 1 keer op deze manier gedaan, NOOIT meer!
Kon helemaal niks meer met mn pc, startte helemaal niet meer op, dood dus :evil:

Heb het 1 keer op deze manier gedaan, NOOIT meer!
Kon helemaal niks meer met mn pc, startte helemaal niet meer op, dood dus :evil:

Ik denk dat je dan iets fout hebt gedaan want ik ben nu bijna klaar met scannen in de veilige modus. (als ik dadelijk klaar ben zal ik zeggen hoe het resultaat is)

Jammer

Ehm RHPJS,
Ik heb mijn pc in de veilige modus laten scannen met alle 3 de programma's.
Maar daarna wou ik weer msconfig doen maar in de veilige modus kon dat dus niet:shocked:
De enige manier op terug te komen was door systeemherstel naar het herstelpunt: ''Installatie van SUPERAntiSpyware'' nu heeft hij hem wel gereset maar nou ben ik dat programma kwijt en hij start nog steeds niet goed op:( (hij is alleen een heel klein beetje sneller.)

Laatst bewerkt:
Als je hier online even msconfig download moet het in veilige modus ook goed gaan.

PS: Wat gaat er precies 'niet' dan?

Laatst bewerkt:
Denk je echt dat het helpt want ik heb alle virussen, malware en spyware al verwijderd.

Wat mis ging: als ik in de veilige modus uitvoeren -> msconfig intyp krijg ik een melding met: windows kan msconfig niet vinden.

Maar voor de volgende keer, je weet maar nooit.
Dus het is nu opgelost? Mooi!:thumb:

Nu het nog niet werkt, denk ik dat ik toch even pas.

Veel succes nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan