Windows start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvdh65

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2010
Berichten
83
Beste mensen,

onlangs heb ik in systeemconfiguratie (op mijn laptop) gekozen voor 'Normaal opstarten' wat ik nu achteraf beter niet had kunnen doen want windows start niet meer volledig op. Windows komt tot het opstarten van het bureablad echter kan ik tot hier helemaal niks meer. Zou dit te maken kunnen hebben met deze wijziging? Zoja, wat zou ik hier aan kunnen doen?
 
hoe bedoel je welke systeem configuratie (configuratie scherm) ?

of bedoel je gewoon je computer opnieuw opstarten ?

want heb nog nooit gehoord van een optie normaal starten in windows gehoord .

of bedoel je dat als je computer opstart je de optie normaal starten hebt gekozen ?

probeer is als je de computer opstart of ie met F8 in veilige modus kan opstarten het liefst met netwerkmogelijkheden
 
Laatst bewerkt:
hoe bedoel je welke systeem configuratie (configuratie scherm) ?

of bedoel je gewoon je computer opnieuw opstarten ?

want heb nog nooit gehoord van een optie normaal starten in windows gehoord .

of bedoel je dat als je computer opstart je de optie normaal starten hebt gekozen ?

probeer is als je de computer opstart of ie met F8 in veilige modus kan opstarten het liefst met netwerkmogelijkheden

Nee ik bedoel in het venster van msconfig hierbij heb ik in het tabblad 'algemeen' gekozen voor normaal opstarten i.p.v selectief opstarten. Na deze wijziging start windows niet meer volledig op. In het tabblad 'opstarten' heb ik ook verschillende software onderdelen uitgevinkt waarvan ik eigenlijk zeker weet dat deze ook niet op hoeven te starten. Ik ga er dus vanuit dat dit met de wijzing van 'windows selectief opstarten' naar 'windows normaal opstarten' te maken heeft
 
Laatst bewerkt:
Als u voor normaal opstarten heeft gekozen dan gaat alles weer naar zijn orginele stand. waardoor uw wijzigingen niet door zijn gevoerd.

U kunt altijd proberen om tijdens het starten F8 herhaaldelijk in te drukken en dan voor veilige modus te kiezen. en daarna de wijzigingen ongedaan maken.
 
Ik heb je stappen opgevolgd maar ik zie nu dat het hier niet mee te maken heeft, de betreffende wijzigingen zijn ongedaan gemaakt. Dit heeft niet mogen baten bij het goed opstarten van windows. Wanneer ik windows wat langer laat laden komt er de foutmelding:
avgdiagex.exe - toepassingsfout.
"De instructie op 0x6a9d81d0 verwijst naar geheugen op 0x6a9d81d0. De benodigde gegevens zijn niet in het geheugen geplaatst vanwege een I/O-foutstatus van 0x0000185 Klik op OK om het programma te beeindigen, Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma.
 
Laatst bewerkt:
The normal properties that you might experience after getting avgdiagex.exe error are:

Program lock-ups
Slow system start up
Overloaded CPU usage
Corrupt registry entries
Frequent program crashes
Radom system restart

Process Name
avgdiagex.exe
Associated Groups
Cloaked Malware
Product Version
-
Priority
Alert

Het blijkt dat dit bestand is geïnfecteerd met een of andere vorm van malware. en dat u het gealarmeerd hebt door te proberen een onderdeel ervan van de autostart lijst te verwijderen.

Wat ik u kan aanbevelen is om via Veilige modus een virus scan te starten. of als dit niet lukt het via een Linux boot CD te doen met Antivirus software.

het probleem kan ook zijn als u AVG draait dat dit bestand om de een of andere manier corrupt is geraakt. en dit moet worden gerepareerd. misschien helpt het verwijderen van AVG.

Mvg,
 
Ik vermoed dat er sprake is van Windows legitime bestanden die zijn overgenomen door malware.

1. Is de recovery console geïnstalleerd?
2. Is de Windows XP cd bij de hand?

Bij 1. Start de recovery console, ga naar command line en geef het volgende in:
sfc /scannow

Bij 2. Steek de Windows XP cd in, kies voor R (repair funcie), ga naar command line en geef het volgende in:
sfc /scannow
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat er sprake is van Windows legitime bestanden die zijn overgenomen door malware.

1. Is de recovery console geïnstalleerd?
2. Is de Windows XP cd bij de hand?

Bij 1. Start de recovery console, ga naar command line en geef het volgende in:
sfc /scannow

Bij 2. Steek de Windows XP cd in, kies voor R (repair funcie), ga naar command line en geef het volgende in:
sfc /scannow
Nadat ik de functie repair heb aangeklikt krijg ik de melding van windows setup het volgende: "setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden".
 
kan je wel in je bios komen ?

zo ja , zie je daar de harde schijf wel ?

en die melding setup kan geen vaste schijfstations vinden dat gebeurt in de windows installatie ?
 
Laatst bewerkt:
Is de harde schijf in het BIOS te zien? Zo ja, dan is alles hardware-technisch in orde. Hoewel? Het zou kunnen dat Windows XP uw harde schijf niet met behulp van de standaard drivers kan repareren. Dat heeft dan te maken met de harddisk-controller die wordt gebruikt om de harddisk aan te sturen. In dat geval moet u gebruik maken van een speciale driver die – let op! – aan het begin van de reperatie-procedure (= voordat de harddisk wordt aangesproken) wordt aangeboden.

Meer info: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...een-vasteschijfstations-in-uw-computer-vinden
 
Laatst bewerkt:
Is de harde schijf in het BIOS te zien? Zo ja, dan is alles hardware-technisch in orde. Hoewel? Het zou kunnen dat Windows XP uw harde schijf niet met behulp van de standaard drivers kan repareren. Dat heeft dan te maken met de harddisk-controller die wordt gebruikt om de harddisk aan te sturen. In dat geval moet u gebruik maken van een speciale driver die – let op! – aan het begin van de reperatie-procedure (= voordat de harddisk wordt aangesproken) wordt aangeboden.

Meer info: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...een-vasteschijfstations-in-uw-computer-vinden
Sorry voor de late reactie, ik heb het nogal druk gehad. Maar in de bios kom ik wel gewoon. Ik krijg windows niet meer normaal opgestart en niet meer via veilige modus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan