Windows start niet meer op en herkent geen paden meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

danebat

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo beste leden,

Mijn computer met windows XP start niet meer op en dus ik dacht dat er een opstart bestand kapot was of miste dus heb ik via de bios mn boot sort veranderd naar de CD drive zodat de Windows CD er in kan voor het herstel console, dat lukte, ik deed chckdsk /r en bij 50% stond er dat er waarschijnlijk een ernstig onherstelbare fout gedetecteerd is :( ik probeerde CD C:\WINDOWS en er komt te staan dat het een ongeldig pad is dus probeerde ik het commando dir gewoon in C:\ toen stond er dat er een fout is opgetreden tijdens het opsommen van de mappen of zo iets. Is er enige manier om hem toch nog werkend te krijgen of wat heb probleem is waar misschien een oplossing voor is?

Alvast bedankt,

Danebat

Hoi,
als ik het zo lees bekruipt me het gevoel dat je schijf kaduuk is.
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Laatst bewerkt:
Vrees dat HD is overleden R.I.P.
Probeer defragmentatie vanaf CD, dit herkent dacht ik bad sectoren en schakeld deze uit.

Hoi,
als ik het zo lees bekruipt me het gevoel dat je schijf kaduuk is.

Ik weet niet precies hoe oud maar ik gok op 4/5 jaar
verder is het gebeurt nadat ik een process uitschakelde (ik weet dat dat stom is) de
computer begon uit het niets opnieuw op te starten en sinds dien is het gebeurt

Welk proces was dat dat je uitschakelde? Hoeft daar niet per se iets mee te maken te hebben hoor! Een schijf gaat gemiddeld 5 jaar mee en het kan zomaar gebeuren dat hij er ineens de brui aan geeft.

Maar een schijf kan ook na 11 jaar nog perfect functioneren. Heb ik namelijk. Wilt dus niet egt wat zegge. Maar hier lijkt het er wel op. En goed onderhoud is denk het geheim voor een lang leven van je schijf.

Vrees dat HD is overleden R.I.P.
Probeer defragmentatie vanaf CD, dit herkent dacht ik bad sectoren en schakeld deze uit.

Hoe kan ik dit doen? het commando 'defrag' word niet herkent in het recovery console :/

Hij bedoelt chkdsk vanuit opdrachtpromt maar dat kan ook vanuit Windows zelf ( How To ) en wordt uitgevoerd bij de volgende boot. Vink allebei de opties aan.

Laatst bewerkt:
Hij bedoelt chkdsk vanuit opdrachtpromt maar dat kan ook vanuit Windows zelf ( How To ) en wordt uitgevoerd bij de volgende boot. Vink allebei de opties aan.

Ja maar hebt probleem is dan chkdsk op 50% stopt en zegt dat er een on herstelbare volume fout is (of zo iets) en via windows kan ik het niet doen want die start niet op :/

Stom van mij, dat heb je als je de vraag niet eens een keer terugleest, sorry hoor.
Je kan HirensBootCd downloaden, daar staan verschillende programma's op waarmee je je schijf kan laten onderzoeken. Het is een iso-bestand en er zit ook brandsoftware bij om de iso te branden . Deze cd start altijd op (opstartvolgorde veranderen) en draait buiten het OS om. Daar staat een schat aan tooltjes op om evt. problemen te kunnen klaren/onderzoeken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan