Windows start niet meer op na instal. NIS 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Op mijn laptop, waar Vista op draait, heb ik NIS 2009 geïnstalleerd. Alles gaat goed, updates gedraaid. Alles ziet er goed uit. Totdat ik mijn laptop opnieuw opstart.....
Vista start niet meer op en kom in een soort herstel modus. Na even wachten start de Startup Repair op. Na het doorlopen wordt de laptop uitgeschakeld.
Ik start de laptop weer op en kom weer in foutherstel en het doorloopt nog een keer Startup Repair en komt met de melding dat het niet automatisch de fout kon oplossen.
De laptop wordt weer afgesloten....:evil:
Weer opgestart maar nu naar de veilige modus gegaan en NIS eraf gegooid. De laptop start weer gewoon op. Maar ja, nu onbeveiligd. Iemand een idee wat het probleem kan zijn???
Op mijn pc, met XP sp3 draait het wel allemaal goed :(

even voor de duidelijkheid, welke antivirus is NIS volluit want die afkorting ken ik nog niet :confused:

en is het de eerste keer dat je het op vista installeerd? probeer het eventueel nogmaals, je weet nu toch hoe je het probleem moet oplossen (doe het in het vervolg eventueel met een herstelpunt als het nog zou falen)

Hoi !

Nis staat al jaren voor Norton Internet Security !

En het is al jaren een te belastend en zwaar programma, waar je beter vanaf blijft.

@T.S.: de enigste oplossing die ik voor je heb is Norton verwijderen en kiezen voor een goed

security programma.

Denk es aan Eset Smart Security of Kaperski.(voordelig via @helpmij !)

Greetz,

Harry.

even voor de duidelijkheid, welke antivirus is NIS volluit want die afkorting ken ik nog niet :confused:

en is het de eerste keer dat je het op vista installeerd? probeer het eventueel nogmaals, je weet nu toch hoe je het probleem moet oplossen (doe het in het vervolg eventueel met een herstelpunt als het nog zou falen)

NIS 2009 betreft Norton Internet Security 2009.
Ik had er NIS 2008 op staan en dat heeft prima gewerkt. Daaroverheen 2009 geïnstalleerd. Norton verwijderde de oude versie eerst zelf en installeerde daarna de nieuwe versie.
Ik heb Norton voor een tweede keer geïnstalleerd en het probleem bleef. Alles gaat goed en werkt goed totdat ik de laptop afsluit en opnieuw opstart. Dan loopt Vista vast, en komt met een melding dat er iets fout is gegaan tijdens het opstarten (op zo'n blauw scherm dat verdwenen is voordat je alles hebt gelezen) . Schijnbaar verandert er iets of mist er iets wat Vista nodig heeft om op te starten.

Op mijn pc gaat en draait alles goed.
Ik kan het niet laten om te zeggen dat er eigenlijk nog geen jaar voorbij is gegaan dat ik geen problemen heb gehad met de installatie/upgrade van Norton :evil: Altijd was er wel wat (updates niet installeren) maar als dat opgelost was liep het wel als een trein. Vandaar dat ik al die jaren het ben blijven gebruiken maar na deze actie weet ik het niet zo zeker meer.......

Hoi !

Nis staat al jaren voor Norton Internet Security !
En het is al jaren een te belastend en zwaar programma, waar je beter vanaf blijft.
@T.S.: de enigste oplossing die ik voor je heb is Norton verwijderen en kiezen voor een goed security programma.
Denk es aan Eset Smart Security of Kaperski.(voordelig via @helpmij !)

Greetz,
Harry.

Van dat belastend heb ik eigenlijk nooit wat gemerkt. Ja, als de systeemscan draaide maar dat laat ik lopen als ik de pc toch ff niet nodig heb.

Van Eset/Nod32 heb ik nu even de 30 dagen versie op de laptop gezet. Ik durf hem niet onbeschermd te laten. En misschien neem ik 'm voor hem wel want dat gaat zo te zien wel goed.

Maar ik baal hiervan want wat er nu gebeurt, het niet meer opstarten, vind ik toch wel ver gaan en geen idee waarom. Op het net en bij Symantec kan ik er (nog) niets over vinden.

Hoi !

Quote:

Ik kan het niet laten om te zeggen dat er eigenlijk nog geen jaar voorbij is gegaan dat ik geen problemen heb gehad met de installatie/upgrade van Norton Altijd was er wel wat (updates niet installeren) maar als dat opgelost was liep het wel als een trein. Vandaar dat ik al die jaren het ben blijven gebruiken maar na deze actie weet ik het niet zo zeker meer.......

einde quote.

Je zegt in wezen toch hetzelfde als ik......

Succes met Eset !

Greetz,

Harry.

Opgelost is het niet echt........
Ik heb Norton van zowel mijn laptop als pc verwijdert :cool:Op m'n pc begon ik ook problemen te krijgen. Omdat ik een beetje teveel op m'n pc heb staan wat ik niet kwijt wil, had ik er geen zin in dat ik daar ineens ook niet meer zou kunnen opstarten. Dussss....... exit Symantec :mad:. Ik heb de cd opgestuurd voor de "niet goed, geld terug" garantie. Benieuwd wanneer het geld wordt overgemaakt.

Ik heb nu op beide de trail van Nod32 staan en dat gaat tot nu toe prima :thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi !

Goed om: Ik heb nu op beide de trail van Nod32 staan en dat gaat tot nu toe prima te horen !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan