Windows start niet meer op na Security Suite removal

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietjevisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Goedenavond,

ook ik ben slachtoffer geweest van de security suite aanval.
Helaas heb ik direct mijn AVG erop losgelaten. Volgens mij had deze virus/spyware ook een regeltje bij de rundll.exe in de startup gezet. Deze heb ik in msconfig uitgevinkt omdat deze volgens AVG linkte naar een geinfecteerd (Trojan Horse) bestand.

Hierna moest ik mijn pc opnieuw opstarten en deze start nu helemaal niet meer op.
Bij het laden van Windows, met het logo en het "lopende" balkje, stopt de pc en start ie automatisch opnieuw op.

Heb al met behulp van de Windows cd-rom de reparatie in dos geprobeerd met chkdsk /r, fixboot en fixmkbr. Helaas zonder gewenst effect. Ook in veilige modus blijft ie opnieuw opstarten ipv gewoon Windows op te starten.

Rest mij nog iets anders dan Windows te herinstalleren?

heb je de fixboot en fixmbr zeker weten goed gedraaid?

command regel: bootrec.exe /fixboot (en ditto met /fixmbr?)

Probeer ipv. opstarten in Veilige modus te kiezen voor Laatst werkende configuratie.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de aangeboden hulp.

3747
bij bootrec.exe geeft ie een onbekende command aan en doet het dus helaas niet

minal
Methode "Lange Pier" lijkt me behoorlijk lastig uit te voeren of valt dat wel mee?
De pc is vrij nieuw en ik heb nog geen enkele keer geprobeerd om de kast open te maken, laat staan er iets uit te halen!

dnties
Dat helpt helaas ook niet

Methode "Lange Pier" lijkt me behoorlijk lastig uit te voeren of valt dat wel mee?

Valt mee denk ik. Doe het maar met Hirens CD, sowieso nuttig om achter de hand te hebben en wat kost een CDtje tegenwoordig? Het kan nog makkelijker door alleen de map "System" vanuit C:\Windows\repair te kopiëren, zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=452275 post #4 Misschien moet je dan wel een paar programma's weer installeren.
De pc is vrij nieuw en ik heb nog geen enkele keer geprobeerd om de kast open te maken, laat staan er iets uit te halen!
Op de Hirens CD staan diverse tools bijv. om je geheugen te controleren (Memtest86) en je HD (HD tune e.d.). Die kun je draaien als je twijfel hebt.

@minal: Het is geen map system maar het bestand system. En die moet geplaatst worden in de C:\windows\system32\config map, met overschrijven van een eventueel bestand system als dat daar al staat.
Het system bestand gaat niet over de gebruikerssoftware-installatie of gebruikerssoftware-instellingen.

Tijs.

OK, was enigszins onzorgvuldig:o, ben benieuwd of/hoe het bij TS werkt.

Bedankt voor alle tips!
Ga ze vanavond uitproberen en dan laat ik wel even weten of het gelukt is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan