Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost56

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Als ik de pc start, krijg ik de volgende melding: "volgende bestand niet kan vinden of dat de bestand beschadigd is"
WINDOWS\SYSTEM32\CONIFG\SYSTEM

Geadviseerd wordt de pc opnieuw op te starten met de windows cd en bij het eerste scherm een R te geven. Dit heb gedaan krijg echter de melding dat er geen harde schijven gevonden kunnen worden.

Wie kan bij helpen?

joost56 zei:
Als ik de pc start, krijg ik de volgende melding: "volgende bestand niet kan vinden of dat de bestand beschadigd is"
WINDOWS\SYSTEM32\CONIFG\SYSTEM

Geadviseerd wordt de pc opnieuw op te starten met de windows cd en bij het eerste scherm een R te geven. Dit heb gedaan krijg echter de melding dat er geen harde schijven gevonden kunnen worden.

Wie kan bij helpen?

Heb je een SATA schijf, zo ja, met de driverbootdisk en F6 eerst de drivers laden, en dan deze procedures proberen te volgen.

Lange Pier zei:
Heb je een SATA schijf, zo ja, met de driverbootdisk en F6 eerst de drivers laden, en dan deze procedures proberen te volgen.

Ik heb een Western Digital schijf.
Heb ook nog een Maxtor externe schijf en heb geprobeerd via deze schijf op te starten, zonder resultaat.

Indien de schijf ook niet door de bios wordt gezien, zul je eerst toch moeten onderzoeken of de schijf nog wel werkt, en/of de kabels nazien.

Indien de schijf wel weer werkt, heb ik hier wel een handleiding om die system file te herstellen, maar een repair/herstelinstallatie zal gemakkelijker zijn.

Lange Pier zei:
Indien de schijf ook niet door de bios wordt gezien, zul je eerst toch moeten onderzoeken of de schijf nog wel werkt, en/of de kabels nazien.

Indien de schijf wel weer werkt, heb ik hier wel een handleiding om die system file te herstellen, maar een repair/herstelinstallatie zal gemakkelijker zijn.

Het vreemde is dat de harde schijf wel in de bios te zien is.

de pc kan een registerbestand niet lezen omdat er

ofwel iets mis is met het register (dan is het via de "Ultimate boot cd" ... te herstellen door een reservekopie uit het laatste restorepoint te hernoemen en in de plaats te steken ...

ofwel door een defecte sector op de harddisk ... (zelfde oplossing voor)
maar met iets nabijer mogelijk verlies van gegevens - harddisk vervangen dus !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan