windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

proost022

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
oke ik zit nu op een hele oude pc met 64mb ram en 1gb geheugen dus het gaat nu heel traag.Gisteren stond de pc aan en de eleketriciteit viel uit.Als ik hem terug probeer op te starten dan komt er een zwart scherm met witte letters met 5 opties die ik kan kiezen met de pijltjestoetsen. Opstarten in veilige modus - veilige modus met opdrachtprompt - veilige modus...(weet ik niet meer juist) - de laatste instelling die goed werkte en normaal opstarten.
Ik heb ze alle 5 geprobeerd.Alles gaf hetzelfde probleem, de pc ging verder met opstarten (windows logo met daaronder die balk) op een moment stopt die balk komt er vliegensvlug een blauw scherm, ik kan geen enkel woord lezen want het gaat veel te snel. Dusja nu kan ik niets meer doen op die pc, vermits het ongeveer nieuwjaar is denk ik niet dat er veel winkel open zijn,nademiddag eens proberen te bellen maar help me a.u.b
Bedankt op voorhand.

Omdat het een stroomstoring betreft denk ik dat het bestandssysteem beschadigd is. Je vermeldt je Windows versie niet, maar ik ga er hier vanuit dat je XP hebt.

Wat je kunt doen is de XP cd erin doen, opstarten van die CD, en dan kiezen voor de R van Herstelconsole bij het eerste keuzemenu.

Er komt dan een vraag bij welke Windows je wilt aanmelden, type daar 1 en dan Enter.
Er wordt dan gevraagd om het wachtwoord van Administrator. Heb je dat niet ingesteld, dan zonder iets te typen op Enter drukken.
Je komt dan in de Herstelconsole. Type daar in op de C:\Windows prompt (Enter geven daarna):
chkdsk c: /p

Nu wordt het bestandssysteem gecontroleerd en zo nodig gerepareerd. Is dat in orde gekomen, dan Exit en weer Enter.

Weer proberen op te starten vanaf de harddisk, en kijken of het weer werkt.

We horen wel of je er hiermee komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan