Windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

xp boy

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
379
Hallo,
Ik kan mijn windows xp niet meer opstarten.
Precies bij het laadbalkje van windows xp springt er een blauwe scherm die een halve seconde blijft staan en vervolgens mijn laptop opnieuw laat opstarten.

Heb recovery console ook al geprobeerd, de chkdsk fixboot en fixmbr niks helpt...

heeft iemand een oplossing er staan namelijk best wel veel belangrijke gegevens op.

Alvast bedankt Xp Boy

(ps. laptop is HP Pavilion dv4000)
 
Nee in veilige modus werkt ie ook niet.

En de foutmelding code die ik krijg is: STOP:0x0000007B en dan allemaal 0'en
Laptop is in het portugees staat wel in het bericht dat ik chkdsk /f moet proberen maar dat helpt niet,
want dan geeft ie aan parameter onjuist.

chkdsk /r en chkdsk /p doen het wel alleen na het voltooien daarvan gebeurt er niks blijf dezelfde fout krijgen...
 

Ik las dit stukje:

U kunt ook een parallelle installatie van Windows XP proberen uit te voeren in een andere map op hetzelfde station. Windows XP Setup controleert de integriteit van het volume voordat bestanden worden gekopieerd en kan daardoor bepaalde problemen oplossen.

betekend dat ik windows opnieuw installeer maar mijn bestanden wel blijven staan? of heb ik het mis?
 
ik zou even ubuntu downloaden en branden. Via ubuntu je bestanden backuppen bijvoorbeeld naar een usb schijf,en dan weer verder zien. Je zou dan bijvoorbeeld onder ubuntu nog met gparted(op de commandline sudo gparted) je partitie kunnen resizen en er een nieuwe bijzetten en daar windows weer op zetten, maar dat legt iemand je dan wel weer uit.
 
M'n schijf is wel verdeeld over C: en D:
op C staat de windows installatie...

Maar als ik nou op schijf D: windows ga installeren zou ik dan wel bij de bestanden van de C: schijf kunnen?

of is dat riskant voor de D: schijf?
 
Als je op D installeert, zullen de gegevens op C blijven bestaan. tenzij jij tijdens XP setup eerst nog met de partities gaat *****n.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan