Windows start niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

juuleman

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Hoi,

Ik heb in 2005 een pc gekocht met Windows XP MCE 2005, en hij heeft tot nu toe bijna altijd foutloos gewerkt. Maar gisteren is bij ons thuis de stroom uitgevallen en nu kom ik er vandaag achter dat de pc niet meer opstart. Want als ik mijn pc aanzet kan ik uit 3 bestuuringsystemen kiezen; Xp Vista Ubuntu, nu kies ik vaak Xp omdat ik daar het beste mee werk maar nu krijg je dan dat plaatje van windows xp en dat blauwe laadbalkje eronder maar als dat klaar is, krijg ik een blauw scherm met witte tekst (ik kan niet lezen wat er staat want het gaat te snel) en dan start de pc heel snel opnieuw op en zo gaat het maar door. Wie kan me helpen? Alvast bedankt.

Groetjes,
Juul

Hoi !
Probeer het volgende eens?
Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Ik snap een ding niet, nadat ik op de r heb geduwd voor dat herstellen vraagt hij bij welke windows instalatie ik me wil aanmelden.... wat moet ik hier invullen?

Laatst bewerkt:
Zoiets dergelijks heb ik zelf ook gehad. Ik heb van alles geprobeerd. De Windows-cd gebruikt om te Repareren, alle USB-kabels e.d. er uit gehaald. Werkte allemaal niet.

Toen heb ik mijn PC uitgetrapt. :p Na een nacthje uit te zijn geweest deed hij het plotseling de volgende morgen gewoon weer.

Ja maar het duurt al sinds gisteren, en hij heeft al de hele nacht uitgestaan

Zoiets dergelijks heb ik zelf ook gehad. Ik heb van alles geprobeerd. De Windows-cd gebruikt om te Repareren, alle USB-kabels e.d. er uit gehaald. Werkte allemaal niet.

Toen heb ik mijn PC uitgetrapt. :p Na een nacthje uit te zijn geweest deed hij het plotseling de volgende morgen gewoon weer.

Ik heb hem nu nog een nacht laten uitstaan en hij werkt nog steeds niet.:(

Ik heb eens ergens gelezen dat je door een domme stroomuitschakeling je hardware kan stuk krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan