Windows start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo boy7

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Hallo,
Ik heb windows 7 op mijn laptop staan, niet zelf geïnstaleerd dat is in de fabriek gebeurt. Ik heb dus best een vrij nieuwe computer.
Maar toen ik hem vanmorgen van slaapstand afhaalde maakte hij ineens geen verbinding met internet. Toen ik hem wouw herstarten kreeg ik een blauwe scherm en gelijk daarna de tekst
"Windows kan niet opstarten" ik kan dan kiezen voor systeemherstel uitvoeren en normaal opstarten. Als is systeemherstel kies, krijg ik (ik schat) 10min een zwart scherm daarna krijg ik mijn achtergrond afbeelding met mijn muis, en daarbij blijft het bij.
Als ik voor normaal opstarten kies. Krijg ik weer het blauwe scherm en kom ik terug waar ik vandaan kwam.

Maar, als ik hem opstart en gelijk op f5 druk, kan ik kiezen uit besturing systemen, ik druk dan op f8 waardoor ik in veilige modus kan opstarten. Dan krijg ik een waslijst met bestanden die in de map systeem32 staan, dan blijft hij hangen en krijg ik weer het blauwe scherm en dan weer de tekst "Windows kan niet opstarten"

Wat is er aan de hand??
Ik heb nog garantie op mijn laptop maar heb geen instalatie cd gekregen.

Alvast heel er bedankt

Misschien handig om voor te weten wat is de foutcode dat het blauwe scherm zegt dus dit:

Driver_etc.(snapje?)

Ik zie het blauwe scherm een halve sec daarna is het weg. Het is onmogelijk om te zien wat er opstaat

Als je geen cd hebt gekregen dan is de kans groot dat die op de D partitie staat.

Je zou dan door middel van een toets als b.v. F11 of F10 in te drukken tijdens het opstarten van de pc in een recovery console tercht moeten komen zodat je het geheel weer opnieuw kan herstellen.

Dit zal allemaal wel in een boekje staan wat je erbij hebt gekregen.

Vermeld altijd even als je een bericht plaatst om welk merk pc het gaat en welk modelnr.
Op die manier kunnen ze je hier nog beter helpen

MAak een foto met je camera en zorg dat die aan staat zodra jij dat doet, dan heb je kans om te lezen wat er staat.

Als je geen cd hebt gekregen dan is de kans groot dat die op de D partitie staat.

Je zou dan door middel van een toets als b.v. F11 of F10 in te drukken tijdens het opstarten van de pc in een recovery console tercht moeten komen zodat je het geheel weer opnieuw kan herstellen.

Dit zal allemaal wel in een boekje staan wat je erbij hebt gekregen.

Vermeld altijd even als je een bericht plaatst om welk merk pc het gaat en welk modelnr.
Op die manier kunnen ze je hier nog beter helpen
Bedankt! Zal het gelijk proberen

MAak een foto met je camera en zorg dat die aan staat zodra jij dat doet, dan heb je kans om te lezen wat er staat.
Hopelijk laat mijn reactievermogen me niet in de steek

EDIT:
Heb het!
Blue screen:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart you computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware of software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows update you minght need.

If problems continue, disamble or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as cashing or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable componts, restart your computer,. press f8 to select advenced startup options and then select safe mode.

technical informatie

*** stop: 0x0000000ED (0xFFFFFA8004ADE26,0xFFFFFFFFC0000010, 0x000000000000000000000,0x0000000000000000000000000)

Computer informatie
Acer Aspire 5542G
*AMD Athlon tm || X2 processor
M300(2,0 GHz, 1MB 1.2 Cashe)
*Ati Mobility Radeon TM HD 4570
Up to 2304 MB hyperMomory TM
*15,6" HD LED LCD
*4gb Memory
*640 GD hDD
* dvd sUPER-MULT dl DRIVE
*aCER npLIFYtm 802 11 B/G/N
*6 cELL lI ION battery
http://www.laptops-vergelijken.nl/acer/2731-aspire-5542g-304g64mn.html

Laatst bewerkt:
OK, leen een vista, of windows 7 cd van iemand, en doe dan via de setup ( pc laten opstarten vanaf CD ) een systeem scan.
Op het moment dat je kan kiezen voor ( nu installeren ) klik je op Computer Repareren, of iets vergelijkbaars ( staat onderin beeld )
Die vind meestal de fouten wel.

Oke, ik heb ook een oplossing gevonden, als je de computer opstart krijg je "systeem herstel"' te zien. Daarop heb ik 100x op gedrukt en er gebeurde niks. Maar ik ben er achter gekomen dat als je daarop drukt je in slaap moet vallen en uiteindelijk kan je al je herstel programma's gebruiken :).

Ik gebruik eerst die herstel opties, als dat niet werkt maak ik gebruik van die cd. Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan