windows start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

donderkontjes

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Goedendag ik heb een sony vaio voor mijn zoontje....heb deze toen 2de hands gekocht en er stond windows 7 op...... elke keer gebeurt hetzelfde ik krijg het uiteindelijk voor elkaar om weer vista opnieuw te installeren en dan van mijn eigen orginele vista cd.....nu ga ik proberen uit te leggen wat ik allemaal gedaan heb en wat er gebeurt...gisteren had ik hem dus helemaal opnieuw aan de praat gekregen windows update 161 stuks ......en alles deed het.... hierna ging zoonlief world of warcraft installeren en vanochtend deed ik hem dus weer aan en we begonnen weer van voor af aan ..

op dit moment zit ik in de bios.... en geeft de bios aan x:\ sources > aan hoe kom ik in hemelsnaam aan de x?? bij eerdere nieuwe installtaie kwam ik wel de c: tegen maar die zie ik nu dus ook niet meer met windowsherstel...

opstartherstel lukt niet

systeemherstel ook niet terwijl ik juist een herstelpunt had gemaakt laatste x
complete pc terugzetten ook niet meer ....geeft aan er kan geen geldige backup lokatie gevonden worden sluit de vatse schijf aan met de back up of laatste dvd

hulprogamma geheugencontrole doet ook niks

alles in de bios staat goed
eerst heb ik 1.dvd staan daarna 2.harde schijf ect...

nu even vanaf het moment dat ik de pc opstart zonder dvd

er staat dus
kan windows niet starten dit word mogelijk veroorzaakt door een recente hardware of software wijziging plaats windows installite schijf ect.

bestand :\windows\system32\winload.exe
status 0xc000000f
kan de geslecteerde vermelding niet laden omdat deze toepassing ontbreekt of beschadigd is

nu ga ik dus via de dvd opstarten hij laad de windows files dus gewoon
taal kiezen> uw computer herstellen> selecteer het besturingsysteem> er staat alleen microsoft windows vista 114470 mb (c:)lokale schijf
dan druk ik dus op volgende en begint het verhaal zoals hierboven opstartherstel ect......lukt dus niet hiermee

als ik nu dus opnieuw vista ga installeren (wat ik gisteren ook heb gedaan gewoon op de (c:)
opnieuw installeren>kan alleen aangepaste instalatie doen dan komt er waar wilt u windows installeren.....ik heb dan staan shijf 0 partitie 1 111.8 gb totale grote ..... 74.4gb beschikbaar typ : primair klik ik deze aan dan staat er dat geslecteerde paritie mogelijk bestanden bevat van een eerdere windows installatie als dit het geval is worden de bestanden en mappen naar een map verplaatst windows old.u heeft daartoe toegang maar u kunt de oudere versie niet gebruiken
hierna gaat hij dus installeren en krijg ik opeens de foutmelding geen toegang tot installatiebronnen controleer of ze beschikbaar zijn en start de intstallatie opnieuw?? ik weet het even niet meer en wie kan mij ermee helpen?? en weet een oplossing alvast super bedankt voor het lezen

Als ik het zo lees is het een opeenvolging van een heleboel pech gevallen. Waarschijnlijk is er iets of mis met de laptop of is er door uw zoontje iets geïnstalleerd of heeft een update van Windows roet in het eten gegooid. De foutmelding "geen toegang tot installatiebronnen" lijkt te zeggen dat de dvd niet goed kan worden gelezen. Zit er misschien een kras op de dvd?

Ik weet bijna zeker dat dit door die windows update komt.
Is mij namelijk paar dagen geleden ook overkomen.

Heeft u, voordat u Vista installeert, de harde schijf geformateerd?

Heeft u, nadat Vista was geinstaleerd, alle drivers geinstalleerd, te beginnen bij de chipset? (deze drivers kunt u van de web site van de leverancier (in dit geval Sony) downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan