Windows start niet meer (STOP: 0x00000050 .....)

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpm3pls

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2008
Berichten
11
Hallo,

Ik krijg een foutmelding tijdens het opstarten van windows:

Code:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: ntfs.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

.....Hier staat dan een lap tekst gevolgd door:

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x000000050 (0xF7F78000,0x00000001,0xF72F0F4E,0x00000000)

***            ntfs.sys - Address F72F0F4E base at F72EF000. DateStamp 41107eea

Ik heb al ruim anderhalf uur op google zitten zoeken maar dat leverde geen resultaten op.
Ook heb ik alle boot mogelijk heden geprobeerd veilige modus enz allemaal gaven ze de hierboven vermelde bsod.
Ik heb ook nog de windows Cd er bij gehaald en toen geprobeerd het te herstellen maar dat gaf dezelfde bsod.:(

Ik zou dit graag willen oplossen zonder mijn hardeschijf te hoeven formarteren want er staat wat bestanden op die erg belangerijk zijn.:confused:

Alvast bedankt :rolleyes:
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, herstelconsole starten: http://support.microsoft.com/kb/314058

Achter de prompt de volgende commando's intrommelen, gevolgd door: enter:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

Exit, en je PC zal weer opstarten.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb de XP - CD er in gedaan en bij Welkom Setup... op F10 gedrukt en toen kreeg ik meteen weer dat blauwe scherm met dezelfde error er op alleen zijn de Adresses die volgen op 0x00000050 net iets anders..:(
 
kan ook probleem zijn met je hardware. Hoeveel geheugenreepjes zitten er in je pc?
 
2x 256mb
Maar ik denk echter niet dat het hier aan zal liggen. Mijn pctje is een dell dimension 5150 met niks anders er in dan wat zij er in hebben gestopt. Het probleem is echter ontstaan nadat ik een andere versie van windows xp wou instaleren op een aparte partitie.

Update:
Zelfs bij het kiezen van opnieuw instaleren van XP geeft hij de error.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Test je geheugen eerst even met mentest: http://hcidesign.com/memtest/download.html

Waarschijnlijk 1 corrupte module.

Greetz,

Harry.

Ah oke bedankt.
Ik zal dit zo snelmogelijk proberen.
Ik vertel wel of het gelukt is of niet.

Update:
Het verwijderen van een reep geheugen heeft niks uitgehaald.
Het kwam tot en met het windows logo en daarna een zwart scherm gevolgd door het blauwe scherm met weer de zelfde fout er op.

Voor de duidelijkheid ik kan NIET in windows komen en zelfs bij het kiezen van de herstel console geeft hij het blauwescherm. Het is tot en met de BIOS en niet verder.. :(.
 
Laatst bewerkt:
...Het was niet meer te herstellen ik heb via een oude BootCD met Valkov commander er op alle belangrijke bestanden overgezet op een andere hardeschijf hierna heb ik de harde schijf gecontroleerd met HDD REGENERATOR op beschadigde sectoren en deze hersteld voorzover ik kon daarna opnieuw gepetitioneerd toen geformatteerd en tot slot Windows er weer op geïnstalleerd.

kortom probleem opgelost..:)
 
Laatst bewerkt:
Het is altijd oppassen met zgn. merk-pc's,die zijn soms met speciale configuraties en hardware uitgerust die dit soort fouten kunnen veroorzaken.Mijn zoon heeft 'n Packard Bell,die laat zich niet zonder foutmeldingen partitioneren met 'n professioneel programma,
gelukkig breekt het programma de procedure dan af zonder schade aan te richten.Ik koop zelf altijd 'n merkloze pc zonder OS,dan weet je wat je erop zet en krijg je niet allemaal die ongewenste probeersoftware meegeleverd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan