Windows start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

regenboogje

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Ik heb een Packard Bell EasyNote TK (laptop) met Intel Celeron prossesor 900 (64 bits) en 2GB DDR3 Memory.
Als ik de laptop aanzet krijg ik het bericht dat ik via "Opstartherstel starten" moet starten, hierna worden de windows files geladen, na een hele poos krijg ik alleen een blauw scherm (het groen takje met het witte duifje zie ik wel) en er gebeurd verder niets.

Ik heb al 2 maal windows helemaal opnieuw geïnstalleerd maar toch komt dit probleem steeds terug.
Weet iemand wat het probleem is (is het een hardware probleem bijvoorbeeld HD stuk)? En hoe ik dit probleem kan oplossen.
Eén keer heb ik nadere info kunnen lezen: o.a.
-----------------------------------------------------------------------------
Root cause found:
Bugcheck 74. Parameters=0x2, 0xfffff88004822ae0, 0x4, 0xffffffffc000014d
Registery is corrupt.
-----------------------------------------------------------------------------
Session details:
System disk=\Device\Harddisck0
Windows directory = D:\Windows
Number of root causes=1
------------------------------------------------------------------------------
Root cause found:
Bugcheck 74. Parameters=0x2, 0xfffff88004822ae0, 0x4, 0xffffffffc000014d
Repair action Registry roll back
Result: Completed succesfully. Errorcode=0x0

Bij voorbaat heel hartelijk dank!

Windows directory = D:\Windows
er is dus blijkbaar iets fout gegaan bij een eerdere format, normaliter staat windows op c, als jij op D heb gïnstalleerd is de kans groot dat ook je recovery niet meer werkt.
Krijg je bij herinstallatie niet de keuze waar je windows wil installeren ?

a. Is er wel genoeg ruimte (over) op die partitie waar je Windows hebt ge(her)installeerd? Als je het (bijv.) op een recovery-partitie installeert, dan is er doorgaans helemaal geen plek voor Windows op zo'n partitie...
b. Is er geen bestands/schijfcorruptie op die partitie? Heb je tijdens de installatie de partitie gewist en opnieuw laten aanmaken?
c. Je schrijft alsof het eerder wel goed gewerkt heeft. Klopt dat, of is het eigenlijk zo dat je Windows hebt geïnstalleerd op D: en dat daarna het nooit goed gewerkt heeft?
d. Hoeveel Windows versies heb je geïnstalleerd, nu? 1 of 2? Indien 1, dan had ik verwacht dat die partitie C: genoemd zou zijn, niet D: ...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan