Windows start niet op en toetsenbord werkt niet bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmenschouten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Beste allemaal,

Ik heb momenteel met mijn PC het volgende probleem. Na het formatteren en herinstalleren van windows, kan ik opeens windows niet meer opstarten. Na het laden van de PC, voordat het bekende windows laatscherm in beeld komt, zie ik heel eventjes het windowslaadscherm en springt dan op een blauw error scherm, waarop de PC zich weer opnieuw opstart.
Het vervelende is, dat ik verder geen acties kan ondernemen (windows herstellen, veilige modus ect), omdat mijn toetsenbord niet herkend word. Dit geld van alle toetsenborden die ik gebruikt heb. Het betreft allemaal USB ingangen. De muis zie ik wel branden, maar als ik mijn toetsenbord in de muis-werkende usb ingang doe, werkt het toetsenbord alsnog niet.
Dit klinkt voor mij als een moederbord dat kapot is, maar voordat ik tot verdere acties overga, wil ik graag even jullie mening (en hulp, bij voorbaat dank)

Groet,

Harmen Schouten

Ik gebruik een fujitsu Scaleo P (niet de best there is, maar hij werkte, o.a door een goeie 3d kaart en andere hardware, tamelijk goed)

Bedankt alsnog!

ik denk niet dat het aan het moederbord ligt want dan had ie al veel eerder een probleem moeten geven... naar mijn mening is het een fout in windows die gewoon herstelt kan worden door bijv window te herstellen/herinstalleren etc. probleem is dat je dat niet kan als je geen toetsenbord hebt... probeer het eens met de windows cd erin en een ander toetsenbord (eventueel een zonder usb aansluiting)

heb je nog van die oude PS/2 poorten op je pc ? als ook zon PS/2 toetsenbord of desnoods een USB > PS/2 adapter ?

het punt is dat als usb niet is support , PS/2 zowiezo wel is.

probeer of je met je huidige toetsenbord in de bios komt , is dat wel het geval. is je keyboard native supported moet je even in de bios rommelen zo dat hij je toetsenbord wel ziet.

ik denk niet dat het aan het moederbord ligt want dan had ie al veel eerder een probleem moeten geven... naar mijn mening is het een fout in windows die gewoon herstelt kan worden door bijv window te herstellen/herinstalleren etc. probleem is dat je dat niet kan als je geen toetsenbord hebt... probeer het eens met de windows cd erin en een ander toetsenbord (eventueel een zonder usb aansluiting)

Yes yes, helaas, nee dat werkt niet. Mijn PC heeft namelijk geen paarse en groene aansluiting, alleen USB ingangen.
CD erin met ander toetsenbord werkt niet, de usb word gewoon niet herkend.

At Xtreme gamer:
Geen normale toetsenbord ingang dus, ik kom niet in de bios. Zoals al boven vermeld, vanaf de aanknop die aangaat, geeft mn toetsenbord geen teken van leven

Laatst bewerkt:
probeer eens de pc uit te zetten en de batterij uit het mobo te halen, dan zou hij zich moeten herstellen naar normale instellingen, misschien heb je de mazzel dat hij dan op cd drive als boot device staat... of miss zijn de usb devices dan weer goed ingesteld...

je zou het eventueel kunnen fixen door je harddisk aan te sluiten op een andere pc en hem dan helemaal in orde te maken en vervolgens terugzetten. dan werkt windows iig weer en kan je daarna weer ff kijken of je die usb dingen kan fixen.
^

Laatst bewerkt:
pci usb controller

als je echt nog gebruik wilt maken van deze pc en de USB-controller defect is kan je nog een PCI usb controller inpluggen dan zal je toetsenbord probleemloos werken doet ie dat niet is je chipset gwn stuk niets meer aan te doen

als je echt nog gebruik wilt maken van deze pc en de USB-controller defect is kan je nog een PCI usb controller inpluggen dan zal je toetsenbord probleemloos werken doet ie dat niet is je chipset gwn stuk niets meer aan te doen

ook een goed idee, vermoed jij dat het aan de chipset ligt? dan zou ie toch al bij het boot menu moeten stoppen?

chipset

ook een goed idee, vermoed jij dat het aan de chipset ligt? dan zou ie toch al bij het boot menu moeten stoppen?

chipset kunnen nog functioneel werken ook al is er maar 1 component stuk.

echter gaat dit wel een paar neven-effecten hebben.

Ik ga alles even proberen. Om te beginnen met de batterij uit de mobo.

bedankt voor de reacties tot dusver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan