Windows start niet op met externe Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellie

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Hallo.

Ik heb een probleem bij het opstarten van Windows XP Prof. Namelijk, na het bekende scherm met "windows met laadbalk (zwarte achtergrond) wordt het scherm zwart en gebeurt er niets meer.
Inmiddels ben ik erachter wat het probleem veroorzaakt, maar heb ik (nog) geen oplossing. Als ik namelijk de USB-stekker van mijn externe Harddisk eruit trek en opnieuw opstart loopt windows wel gewoon door en kan ik daarna de USB-stekker er weer insteken. Dit is natuurlijk een oplossing, alleen wil ik niet iedere keer onder mijn bureau moeten kruipen voor de usb stekker....
Dit alles doet zich pas voor sinds ik enkele weken geleden een format van de mijn pc heb gedaan en XP opnieuw heb geinstalleerd.

Wie klinkt dit probleem bekent in de oren en heeft een mogelijke oplossing voor mij?

Alvast bedankt

Opstartvolgorde ("Boot sequence" o.i.d.) aanpassen in de BIOS van de computer, zodat de interne harde schijf (dus niet de externe (USB-)harde schijf) als eerste wordt geprobeerd om van op te starten.

Tijs.

Bios aangepast. vlgs mij werkt 't nu. Pas 1 keer geprobeerd, kan natuurlijk ook "geluk"zijn. Maar 't glas is half VOL dus bedankt voor de tip. Kan ik deze vraag sluit.

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan