Windows start niet op na geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

61marten61

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Gister 512Mb geheugen-module in mijn PC geplaatst naast de 128Mb en 256Mb die er al in zaten. Het gaat hier om SDRam/133Mhz. Met 128Mb en 256Mb draaide de PC goed maar er was nog 1 DIMM-slot vrij dus wilde ik deze maximaal benutten en zo meer snelheid krijgen. Tot mijn verbazing start Windows(XP) nu niet meer op ... (In geen enkele modus ..) Ook niet als ik alleen de 512Mb geplaatst heb. Heb ook al alle combinaties geprobeerd.
Moederbord Aopen AK73-1394. 3 DIMM-slots.
Kan iemand mij helpen of herkent iemand dit probleem ?

Hoi,

Hoeveel gegeugen zie je in de bios en start hij nog wel op met alleen het oude geheugen>

Modag

Waarschijnlijk heb je een sdram module met modules die je moederboard niet ondersteund.

Zeker de wat ouderboard kunnen niet altijd dubbel-side sdram aan.

Maar welk merk en type is je moederboard.

Hoi Wargames,
Sorry maar ik snap het nog steeds niet
Je schrijft zelf dat het bordt max 1,5 gig ondersteund en dan schrijf 3 x 256 mb maar als het bord geen reepjes van 512mb ondersteund hoe kom je dan op die 1,5 gig. of 1 gig .

Modag

Laatst bewerkt:
Hio Modag,

Ga ook maar uit van info die aopen neer zet op hun site. Kan best fout zijn.

Ben met je eens om op 1.5 gb dat je 3x512 nodig hebt.

Heb hier het zelfde probleem.

Heb hier een oude Compac Desktop, met 128 en 256 (< eerder geupgraded) > 384 totaal.

Net een 512 sdr er bijgeplaatst, geheugen wordt herkend, maar windows kan niet worden gestart vanwege een foutcode 16.

kan ntfs.driver.sys niet vinden en/of is beschadigd.

Zonder 512 werkt windows wel.

Ben nu Xp aan het repareren, test het even, lijkt erop dat sdr geheugen niet wordt herkent.

Iemand ideen of tips?

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan