Windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Recent begon mijn PC wat langzaam te lopen en kon ik niet meer bij de optie om programma's te verwijderen / repareren. Draaide toen op W2000. Na het opnieuw installeren van W2000 kreeg ik na het opstarten steeds een blauw scherm. Daarna partitie volledig opgeschoond en Windows XP geinstalleerd. Krijg nu bij het opstarten een grijs scherm en de PC hangt.

HELP, heb ik een virus of is er iets anders aan de hand en hoe kan ik mijn probleem het beste oplossen.

Alvast bedankt.

Het is natuurlijk mogelijk dat er een virus op je pc staat. Probeer eens of je in de veilige modus op kan starten en daar iets van een virusscanner kan draaien. Probeer ook eens of je bij systeemherstel kan en een eerder herstel punt kan pakken. Als dit niet werkt kun je toch het beste even heel je pc formateren met format c: /s. Vervolgens zet je windows er weer op. Als het probleem zich nu nog voordoet is het probleem hardware matig.

Suc6! :)

Waar kan ik software downloaden om een virus scan te doen ?

Aangezien Windows niet opstart heb ik een virusscanner nodig die ik van een CD of floppy kan uitvoeren. Ik kan nl niets installeren.

M.vr.gr.
Martin

als je net windows geinstaleerd hebt dan is de kans dat je een virus hebt zeer klein,windows heeft het toch na installatie niet meer gedaan?

klopt, maar ik heb 2 schijven in de PC, dus misschien infecteert de ene schijf de andere ??

Heb inmiddels XP kunnen installeren, maar het is zo traag als dikke ..... door een trechter.

Heb dus 2 HD's in de kast. De eerste schijf is opgedeeld in 3 partities, 1 x NTFS (hier staat XP op) en 2 x FAT32. De tweede schijf is NTFS geformatteerd, maar wordt niet herkend door XP.

Bij het opstarten worden eerst alle schijven en partities gecontroleerd en wordt gemeld dat XP de FAT32 parties als niet XP schijven ziet, maar geen foutrapport kan maken.

Als XP dan na 5 min is opgestart, loopt alles zeer traag. Kan in explorer ook de FAT32 niet benaderen.

Weet iemand een oplossing.

Als aanvulling. Voordat ik de partitie waar XP op geinstalleerd is, had geformatteerd, kreeg ik de melding :

NTLDR is missing, press Ctr Alt Del to restart.

Heb inmiddels wat hierover gevonden onder de WINDOWS XP rubriek, dus dat ga ik eerst even proberen.

Blijkt dat de 2e schijf (NTFS) in W2000 geformatteerd niet wordt geaccepteerd door XP. Weet zeker dat er 30GB aan data opstaat, maar via Partition Magic, is er maar 8 GB zichtbaar. Kan ik de schijf opnieuw als NTFS definieren zonder data te verliezen ??

Wie weet een oplosing :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan