windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobek

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2003
Heb met PM 7 op een harde schijf van 120 gb onder XP een partitie willen maken van 15 gb.
Nadat PM zijn werk had gedaan en de pc opnieuw opgestart is lukt het niet om windows op te starten,ik krijg een scherm met een aantal opstartmogelijkheden maar geen van alle werken ze.
Wat kan ik doen om windows weer te kunnen opstarten

Johan

Heb je de 2 opstartdiskettes voor PM gemaakt?
Dan kun je daarmee PM opstarten.

Heb de diskettes gemaakt en heb ze op cd rom gezet omdat mijn pc geen diskette station heeft maar daarmee lukt het niet om pm op te starten

Moet je in de BIOS (tijdens opstarten DELETE indrukken) even de opstartvolgorde wijzigen zodat de CD-rom als eerste opstart.

dat heb ik ook gedaan maar de cd rom wil niet opstarten

Kun je ook niet met de cd van windows opstarten?

Dan zou je de recovery console kunnen starten.
Dan zou je met het commando fix mbr misschien de bootrecord kunnen herstellen.

Anders zou je misschien zolang ppydrive kunnen aansluiten en dan opstarten met de diskettes van PM.

Ik heb met de cd rom van xp de herstel console kunnen opstarten en heb fixmbr ingetypt maar als ik dan op enter druk komt steeds de vraag of ik zeker weer dat ik een nieuw mbr wil schrijven.
hoe kan ik dit bevestigen zodat een nieuw mbr gemaakt wordt.

Groet Johan

Ik kan xp weer opstarten door een aantal keren f10 in te drukken tijdens het opstarten heeft het systeem zich herstelt,de computer werkt wel heel traag maar dat kan misschien nog opgelost worden
bedankt voor je hulp

partition magic 8.0 mislukt

is er ook nog een andere mogelijkheid om de partitie ongedaan te maken, zonder die floppy's? Die gebruik ik al jaren niet meer en ben zo stom geweest om er op te gokken, maar na een herstart start windows xp niet meer op. Probeer nu met een andere harde schijf (met windows xp) om de pc weer toegankelijk te maken, maar dat is lastig denk ik....

Tipz??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan