windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

govertdekoning

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Hallo,

Vanmorgen heb ik mijn pc door spybot laten cotroleren. Het resultaat was dat een aantal ongewenste bestanden meteen konden worden verwijderd, maar de rest eerst nadat windows werd afgesloten en opnieuw opgestart. Die instructie gaf ik dus. Met gevolg dat (na opnieuw opstarten) het frame verscheen waarin ik de persoonlijke code van mijn Windowsprogramma ,moest intoetsen. Dat heb ik gedaan. Vervolgens kreeg ik de melding

"Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten" ik moet maar met mijn leverancier kontakt opnemen, staat er bij.

Verder gebeurt er niets. In het frame van juistbedoeld bericht staat dat je naar "details kan"kijken. Als ik dat doe dan staat er: Ëxplorer heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in explorer .exe. Dan volgen er gegevens van reeksen getallen en letters.

ik heb tig keer opnieuw opgestart maar na de introtune van Windows blijft deze foutmelding verschijnen. poets ik die weg, dan blijft het scherm verder geheel leeg.
ik ben wanhopig.
Wie helpt mj?

Als het scherm leeg blijft, ctrl-alt-delete, taakbeheer, nieuwe taak, explorer.exe

(ik weet niet 100% zeker hoe je in win 95 / 98 in taakbeheer komt)

kijk eens of je hem in "Veilige modus"kunt opstarten,door tijdens opstart op F8 te drukken,en vervolgens een schijfcontrole uitvoeren,

Paul-RT en marcel bosveld bedankt.

Het één noch het ander heeft geholpen.

Bij c-a-d krijg ik slechts een leeg venstertje, zonder de mogelijkheid bij taakbeheer te komen.

In de veilige modus verschijnt hetzelfde bericht als bij gewone opstart en verder blijft het scherm maagdelijk leeg.

Als dit allemaal niet helpt:confused: zou ik zeggen gooi windows er een keer overheen,wellicht dat hij dan de fout verhelpt en je van jou probleem af bent!

dit is een uurtje werk maar...........wie weet.

Dat hoeft niet,even de belangrijke dingen op een cd,tje brandenof als je c:chijf verdeeld is in twee of meer gedeeltes even de documenten verplaatsen.

En je zult toch èèn en andere moeten ondernemen en proberen om van je probleem af te komen.

Als je gaat her installeren is het verstandig om een backup of kopie van je bestanden te maken, in een andere map.
Met de opstart diskette van win98 kun je naar dos opstarten.
Dit kan ook met de win 98 cd-rom, en daarop booten.

Vanuit dos kun je een nieuwe map aanmaken die niet door windows zelf wordt aangemaakt tijdens de installatie.
Je kunt met dos commando's je bestanden kopieren.
Daarna een herinstallatie.

Hallo

Ik zit met een soort van vergelijkbaarprobleem. Op onze andere oude pc met windows98 krijg ik wannneer het bureaublad word geladen de melding: "Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en word afgesloten"

De melding is van van explorer. Bij details staat: "EXPLORER heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module ole32.DLL........(etc..)

Het enige wat ik kan doen is op sluiten drukken maar dat heb geen nut want dan komt ie gewoon telkens terug. Verder kan ik helemaal niks aanklikken op me bureaublad en ctrl-alt-delete reageert ook niet.

Wie helpt me en of heeft er tips :( ??

Alvast Bedankt

@ de tuinman:
Elkom op HelpMij !

Je antwoorden op je vragen staan hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan