Windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcjopie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
8
hallo,

ik was laatst een spel aan het doen, en toen kreeg ik een foutmelding van het spel en sluitte het spel af.
tijdens het afsluiten bleef mn pc vast hangen, toen heb ik de reset knop ingedrukt.

toen die automatisch opnieuw opstarte bleef die bij het windows scherm hangen en dan start die weer automatisch opnieuw op, met het gevolg dat er word gevraagd hoe ik wil opstart

(veilige modus 3x)
(laatst bekende werkende)
(of normaal)

het maakt niet uit welke ik aan klik ze blijven allemaal hangen bij het windows scherm en start daarna automatisch opnieuw op

wie kan mij hierbij helpen

(windows cd pakt die ook niet)

win xp prof
 
Hoi !

Heb je in het BIOS de CD-rom-speler als eerste in de boot-sequency gezet ?

Dan opstarten van de WinXP-CD, kiezen voor R(epair) en na twee x enter achter de prompt chkdsk /r intrommelen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, en je weet zeker dat de betreffende speler als eerste staat in de boot-volgorde ?

Druk je wel op een toets als daarom gevraagd wordt ? (kan snel gaan).

Dan start ie toch echt op van de CD-speler, hoor.

Greetz,

Harry.
 
hij staat echt als eerste...
heb ook F11 geprobeerd (dan vraagt die waarvan moet opstarten) dan doe
ik cd speler maar dan start die alsnog windows gewoon op, en dan doet die het zelfde rondje weer

in ieder geval bedankt :thumb:
 
Wat vergezocht van mij misschien, maar heb je een DVD-brander en een -speler in je PC? De brander staat meestal als master en de speler als slave.
In de BIOS staat dan ook als bootable de brander en dan moet daar dus de XP CD in.
 
(veilige modus 3x)
(laatst bekende werkende)
(of normaal)
Behalve deze vijf staan er nog een paar in, waarvan "met foutopsporing" misschien je laatste redmiddel kan zijn?
Volgens mij kun je er dan voor kiezen om nog meer drivers van Windows XP niet te laden. Dan zou je toch nog in je systeem kunnen rondkijken.
 
dat staat er niet bij......alleen die 5 opties!

weet iemand nog iets anders of kan ik hem het beste maar wegbrengen?!
 
Hoi !

Tja, download hier: www.bootdisk.com es de zes opstartfloppy's voor XP (neem wel de goede: home, pro, al dan niet met SP2).

Daarmee opstarten, en volg de aanwijzingen op het scherm.

Lukt het nu ?

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan