windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Een kennis van mij dacht Hitman Pro te updaten. In feite is er kennelijk wat anders gebeurd:

Hij heeft een PIV, WINXP, 512mb ram enz. Sedert het "updaten" kan hij niet meer in Windows komen. Voordat het Windowslogo verschijnt, verschijnt de afbeelding Hitman Pro genaamd met de tekst "join the resistance" en de computer loopt verder niet door. Naar de Veilige Modus gaan levert op dat eerst weer de afbeelding met bovenstaande tekst verschijnt waarna de computer doorloopt tot voordat het bureaublad verschijnt. Er komt dan de melding dat de Veilige Modus verder niet kan worden uitgevoerd. Ik wilde de mbr gaan repareren/cq Windows opnieuw installeren met de Windows XP cd-rom. Daartoe in de BIOS de bootvolgorde veranderd. Als ik dan op een toets druk (hetgeen gevraagd wordt) om de cd-rom drive te activeren, gebeurt er niets. Het ligt niet aan de cd-rom: ik heb het ook met een ander bootable cd-rom geprobeerd: hetzelfde resultaat. Nu moet ik nog proberen met een diskette te proberen de zaak te formatteren. Maar stel dat dit niet lukt b.v. omdat er een ntfs indeling is, wat kan ik dan nog doen? Graag jullie commentaar.

sgrav000
 
Laatst bewerkt:
testdisk

Dank voor jouw reactie, Boeing_737.

Ik heb testdisk gedownload. Ik kan nergens zien hoe ik hem moet installeren. Er staat nergens: zet hem op een diskette en start de computer ermee op. Dat is namelijk nog de enige mogelijkheid die open staat gelet op mijn eerdere reactie. Hoe hanteer je dit programma. Het staat er vreemdgenoeg niet bij.

sgrav000
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan