windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Berichten
169
Hallo,

ik heb hier een Acer Aspire 7720G laptop. Als ik de laptop opstart zie ik het Acer logo met F2 voor setup daarna komt de microsoft corporation tekst en balkje. Deze laadt ongeveer 2 min. Daarna komt er een zwart scherm waarna helemaal niets meer gebeurt.

Wat ik zelf al heb geprobeerd is in de bios de default settings gedaan. En ik probeer veilige modus door f8 maar die reageert niet.

Ik heb geen back up cd gekregen. Wat is er nog mogelijk ?
 
op de meeste acers zit een recovery partie die je met een toets f11 of 12 kun oproepen bij opstarten heb je je gebruiks aan wijzing nog anders kun je kijken op de site van acer of er een recovery parti op zit
 
ik heb het even nagekeken/nagevraagd en zit geen recovery partitie op.
Nu heb ik nog garantie op de laptop, maar ik heb ook een Vista cd..
Is het verstandig om Vista opnieuw te installeren met de key die op de laptop staat, of zal ik dan gebruik maken van de garantie?
En is er misschien nog een andere mogelijk om hem anders op te starten?

EDIT:
De acer laptop had ik ondertussen opnieuw opgestart en nu zie ik een vista achtergrond met de muis die ik kan bewegen.. Ik laat hem gewoon even aanstaan om te kijken wat er gebeurd. Tussen het opstarten en dit duurde ongeveer 10-15 min.

EDIT 2:
Iets later na mijn 1e edit kwam er een nieuwe scherm met Startup Repair, alleen die is nu ongeveer 2 uur bezig met laden en er gebeurd niets. Dit zie ik er staan: Attempting repairs...
Daaronder: Back - Next - Cancel

Back en Next kan ik niet op klikken en als ik op cancel klik dan zie ik: "The current repair operation can not be cancelled''

Toch maar garantie ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Acer Aspire 7720G(2Gb versie - 2.0 Ghz duo core processor)

Mijn laptop heeft echter wel een recovery partitie, de jouwe zou dit dus ook moeten hebben als je niet bent gaan opnieuw partitioneren en alles eerst verwijderd zou hebben...

De juiste toetsencombinatie voor de recovery partitie is trouwens alt + f10 (maar helaas moet ik toegeven dat dit voor mij ook niet altijd gewerkt heeft & dat ik dus men zelf aangemaakte vista recovery dvd's wel al eens nodig gehad heb)

Je zegt ook dat je een vista installatie dvd hebt...
Daarmee zou je kunnen opstarten en je vista repareren :thumb:
 
ik heb alt f10 geprobeerd en de vista cd ook, alleen dat werkte niet.. Hij was steeds bezig met laden, ik heb hem dus maar opgestuurd. Volgende keer maar even een DVD back up maken. Iig bedankt voor jullie reacties en een fijne dag verder.

:thumb:
 
Heb je wel genoeg werkgeheugen?
Ik heb laatst werkgeheugen uit mijn laptop gehaald, en toen
starte windows ook niet meer op...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan