Windows start niet op!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagle550

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Berichten
45
Hoi,

Ik heb een lastig probleem!

Ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd, vanaf de cd en de harde schijf geformateerd. Windows geinstalleerd en ben in windows mijn hardware gaan configureren. Heb videokaart, netwerk, geluid en nog een aantal dingen die geen stuurprogramma hadden geinstaleerd. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart, dan komt hij in het windows opstart scherm waar hij de hele tijd in blijft staan (de balk loopt wel dus is niet echt vast gelopen). Als ik hem uitzet en weer opstart komt hij in een menu waar je kan kiezen of je hem in de veilige modus wil opstarten. Heb hem opgestart in veilige modus en dan start hij wel helemaal op. Echter weet ik niet hoe ik nu kan uit vinden waar het probleem zit.

De computer deed er voor de nieuw installatie er ook erg lang over om op te starten duurde zeker 5 min voordat hij was opgestart. Nu vliegt hij wel door de bios heen dus dat is al postief.


Systeem:

Asus P5N-E SLI
Intel Quad 6600 processor
4 gb geheugen
2 x XFX nvidea 8800 GT
500 GB harddisk (sata aangesloten)
creative X-fi geluidkaart
Asus dvd brander (sata aangesloten)
Floppy drive

Graag hoor ik van jullie of jullie enig idee hebben wat er aan de hand is.

Groetjes,

Arthur
 
Laatst bewerkt:
als je weer je PC aanzet en je krijgt die waarschuwing, dan moet je in de gewone modes opstarten, en dan gewoon heeel lang wachten. je pc heeft denk wel ff nodig om alle nieuwe drivers te herkennen/opstarten voor de eerste keer. kom je niet door die modes screen heen, dan ben ik bang dat je windows weer opnieuw moet installeren, maar dat weet ik niet zeker! misschien zijn er andere manieren omdat scherm te verhelpen;)
 
Heej,

Ook helpt het niet als ik hem in de gewone modus opstart. Hij kan zeker de hele dag aan blijven staan en nog geen cm verder gekomen zijn. Ik heb hem nu al voor een 2de keer opnieuw geinstalleerd enige verschil is dat ik na de eerste keer het moederbord heb gereset, echter vliegt hij nu wel door de bios heen en dat was daar voor ook niet. Maar het erge is dat het zo lang duurt om de harde schijf te formatteren dus. Dus ben weleven zoet om het telkens opnieuw te installeren.

Groetjes,

Arthur
 
Lastig zo'n vaag probleem :(

Wat je kunt proberen,is toch opnieuw installeren,maar koppel de PC dan uit voorzorg eerst van het internet af.

Koppel ook zoveel als mogelijk alle apparaten van de PC los,die niet direct nodig zijn.

Kijk dan eens,of de PC ook zo langzaam opstart als je de benodigde drivers nog niet hebt geïnstalleerd.

Als de PC dan wel snel opstart,zit het probleem kennelijk bij een van de drivers.

Maak een image van de installatie voordat je de drivers installeerd,dan kun je vervolgens de drivers een voor een installeren en tussendoor checken of de PC goed blijft opstarten.

Kom je het probleem dan weer wel tegen,dan kun je die image terugzetten i.p.v. weer de lange weg van opnieuw installeren te moeten afleggen.


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Nou heeft me nog eens 3 keer gekost om het eindelijk goed te krijgen. maar wat ik als laatste heb gedaan is eerst servce pack 2 er op gezet en toen 1 voor 1de hardware gaan configureeren en toen was het goed. Echter na 1 dag een geweldige goeie computer te hebben gehad is dat alweer voor bij. Hij komt nu om de zoveel minuten met een blauw scherm en start opnieuw op. In het logboek staat alleen system error.:( Ik word moe van die computer
 
Die blauwe schermen krijg je ook niet weg,als je de randapparatuur een voor een loskoppelt?

De hardeschijf controleren met CHKDSK via de herstelconsole.

Uitleg herstelconsole.
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Uitleg CHKDSK:

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true

Of met een tool van de hardeschijf-fabrikant:

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Het geheugen controleren met memtest,het programma blijft gewoon doorlopen,dus na een aantal loops zelf weer afsluiten.

Geheugen test:

http://www.memtest86.com/

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan