Windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

steintje

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Bij het opstarten van Windows XP komt hij niet ver. Op het scherm waar je groot het logo van XP ziet, met het lopende blokje er onder. Gaat het fout. Na een paar seconden is afgelopen met het opstarten. dan kom je in het scherm met keuze uit:

opstarten in veilige modus, opstarten volgens de laatst werkende sessie, en normaal opstarten.
Geen van deze opties werkt.

Het is me gelukt door via F8, net na het aanzetten, een aantal maal in te drukken in een ander scherm te komen. dan krijg ik dezelfde keuzen aangevuld met andere opties. Waaronder de keuze opstarten met foutopsporing. Als ik deze optie kies, dan werkt windows wel. Omdat dit een zeer omslachtige manier, wil ik jullie vragen om suggesties, wat nu te doen!

Bedankt alvast!

Frank

ik zou even je pc herstellen. Dit doe je zo:

1. Stop je xp cd in je cdrom drive. En herstart de pc.

2. Druk op een toets als er staat "druk op een toets als u via de cd wilt starten"

3. Druk vervolgens op "nieuwe installatie". En dan op "R" ( R=repair )

4. Wacht even totdat je pc is herstelt. Je behoud gewoon al je bestanden, dus er wordt niks verwijderd.

repareert dit ook je Master Boot Record?
want dat is waarschijnlijk de fout

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou even je pc herstellen. Dit doe je zo:

1. Stop je xp cd in je cdrom drive. En herstart de pc.

2. Druk op een toets als er staat "druk op een toets als u via de cd wilt starten"

3. Druk vervolgens op "nieuwe installatie". En dan op "R" ( R=repair )

4. Wacht even totdat je pc is herstelt. Je behoud gewoon al je bestanden, dus er wordt niks verwijderd.

als dit niet werkt....

1. start de xp cd op... kies meteen voor repair door op "R" te drukken
2. nu zit je in een dos scherm met waarschijnlijk C:\>
hier typ je het volgende

1. chkdsk /r
2.fixboot
3.fixmbr
4.bootcfg /rebuild

hoop voor je dat het werkt;) veel succes!!!!

hallo, heb hetzelfde probleem. cfr. hierzo

de uitleg van geenid volg ik niet helemaal. ik boot met windows xp sp 1, en heb de optie niet om het volgens zijn uitleg te doen.

heb wel net datgene gedaan dat jeroen heeft voorgeschreven.
ik geraak in het repair scherm, en bij het ingeven van de codes geeft hij het volgende weer:

1. chkdsk /r
Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben

2. fixboot
FIXBOOT kan het systeemstation niet vinden, of het opgegeven station is ongeldig.

3. fixmbr
** Waarschuwing **

Het lijkt erop dat deze computer een niet-standaard of ongeldige MBR heeft.

FIXMBR kan de partitietabellen beschadigen als u doorgaat.

Hierdoor kunnen alle partities van de actieve vaste schijf ontoegankelijk worden.

Ga niet door als u geen problemen hebt met het verkrijgen van toegang tot het station.

Weet u zeker dat u een nieuwe MBR wilt schrijven? -- en dan druk ik "j" -> ENTER --
Bezig met het schrijven van nieuwe hoofdopstartrecord <MBR> op fysiek station \Device\Harddisk5\Partition0.

De nieuwe MBR <hoofdopstartrecord> is geschreven.

4. bootcfg /rebuild
Controleren van alle schijven op Windows-installaties.

Een ogenblik geduld, dit neemt enige tijd in beslag...

Fout: kan de schijven niet controleren op installaties van Windows.
Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandssysteem dat controle door bootcfg verhindert. Gebruik chkdsk als u schijffouten wilt opsporen.

Let op: deze bewerking dient te worden voltooid om de opdrachten /add of /rebuild te kunnen gebruiken.

--------------------------------

ziezo, dat is wat er letterlijk staat. heb opnieuw opgestart, maar probleem blijft
zijn er nog mogelijke oplossingen voor mijn probleem?

alvast bedankt,

mvg, jonas

ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar...
omdat hij je hard disk niet kan checken ben ik bang dat je harde schijf stuk is

humm, das minder leuk om horen.

is er een oplossing waarbij ik dan een nieuwe harde schijf koop (was het al van plan in toekomst) en daar dan windows op installeer.
ik laat de andere zitten en ik verander die kleine jumpertjes aan die harddisks om ze in slave of master te zetten.
ik zorg dat de nieuwe in master staat en met een verse installatie van windows xp op. kan ik dan nog aan de bestanden die op de oude harddisk staan?
hoe dan ook, is er een mogelijkheid om mijn bestanden te recupereren?

dank voor de snelle reactie

Laatst bewerkt:
zoiets als dit

moet je alleen even op google kijken of je een gratis software kan vinden

Ik heb gisteren toch maar format c: gedaan. en vervolgens een nieuwe installatie van XP gedaan. En hij werkt weer.

Bedankt in ieder geval voor jullie hulp!

ah, toeval, heb net zelfde gedaan maar op andere manier.

was toch al van plan om extra interne harde schijf te kopen. heb deze geinstalleerd, xp install -> wat recovery software en dan men andere schijf leeggehaald. en schijf was niet kapot, was blijkbaar virus...
volgens die winkelbediende, ligt het in de meeste gevallen aan een virus... zeker als xp de neiging heeft om op te starten om vervolgens een flits van een blauw scherm te geven en een reboot.

nuja, forum heeft me alvast wat geholpen... mss nog een goede tip voor recovery software:
heb gebruik gemaakt van EASEUS Data Recovery Wizard Professional 4.3.6. en werkte perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan