Windows Start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dinux

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb een computer van iemand om die te maken maar nu is het volgende gebeurd. Ik heb een nieuwe windows XP geinstaleerd op partitie 2. Op partitie 1 staat een rare windows die de functie heeft om een windows op partitie 2 te herstellen. Dit werken allemaal prima, maar na de nieuwe instalatie van windows xp heb ik als hoofdschijf H: in plaats van C:. Dus ik heb partitie 1 verwijderd om weer C: in windows te krijgen. Nu is het probleem dat de computer niet meer opstart omdat hij naar partitie 1 kijkt maar die bestaat niet meer (leeg, kan niet verwijderen). Ik vermoed dat de windows die op partitie 1 stond windows PE is en dat die windows xp opstarte. Nu kan ik dus niets meer doen behalve een linux live cd draaien. Heeft iemand een oplossing?

Schijf:
* Partitie 1: Windows PE (verwijderd)
* Partitie 2: Windows XP (opnieuw geinstaleerd)
Computer:
* Spirit 3200
* Moedermord: k8m800
PS: Ik kan niet in de BIOS komen en kan dus ook helemaal niets aanpassen daar.

Welkom bij de Helpmij!

Ik neem aan dat er maar 1 fysieke hdd inzit?
Klopt het dat er een fdd aanwezig is?

Laatst bewerkt:
Ja er is idd een hdd aanwezig, wat bedoel je met fdd?

Dacht ik al, ja die is er en die kan ik ook opstarten zonder iets in de bios te hoeven doen.

Dan is je probleem opgelost.
Download deze bootdisk.

Pak het bestand op een floppy uit en boot de probleemmachine ermee.
Als op het scherm staat :

a:>

typ je in

fdisk

daar aanbeland kies je voor het verwijderen van een NONDOS partitie. Daarna heb je weer toegang tot de hardisk. (Uiteraard wel een nieuwe partitie aanmaken en formatteren in fdisk, maar dat wijst zich vanzelf)

Kijk even naar de plaatjes onderaan deze pagina, daar zie je hoe fdisk eruit ziet.

Laatst bewerkt:
Dank je, ik heb iets vergelijkbaars geprobeerd met een linux live cd en via de terminal heb ik geprobeerd de partitie te verwijderen. Het lijkt er alleen op alsof de partitie een virtuele partitie is die gewoon op het moederbord zit (heb ik zelf ook nog nooit eerder meegemaakt). Maar ik zal het zeker proberen.

Dan heb je mogelijk nog plan B tot je beschikking. Haal de schijf eruit en hang 'm in een andere pc naast een goede Windows bootschijf?

Tuurlijk, nooit aan gedacht, ga ik proberen!

Tot zo ver: IDE kabel aan hdd gehangen op andere computer > linux live cd > partition manager > ja nu kan ik hem verwijderen > partitie opschijven.
duurt 2 uur en zal daarnaa verder vermelden. denk wel dat dit lukt.
EDIT:
Het ging 11 uur duren dus ik heb hem gestopt en nu is de schijf corrupt. Ik heb de schijf inmiddels weer opnieuw geformateerd als 1 partitie. Windows XP cd er weer in en de bestanden van de cd zijn naar de schijf gekopieerd. Als ik nu de computer opstart gaat hij niet verder met instaleren maar krijg ik een zwart scherm waar niets gebeurd. wat moet ik nu doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan