windows start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelltje

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Berichten
98
Hallo,

Ik krijg bij onze computer, als ik het opstart, de foutmelding dat ik dit bestand: '<windows-hoofd>/system32/hal.dll' opnieuw moet installeren, omdat deze beschadigd is of niet gevonden kan worden. Hij start dus in het begin windows niet op.

heeft iemand hier verstand van, hoe ik dit opnieuw moet installeren?

Groet Jelltje:thumb:
 
Probeerdeze hal.dll vanaf de Windows XP-CD te kopiëren naar de System32-map met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd.
2) R (Repareren) kiezen.
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,wanneer geen administrator-wachtwoord
is ingevoerd tijdens de installatie,is enteren voldoende.
5) Typ dan het volgende:

"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive
 
Probeerdeze hal.dll vanaf de Windows XP-CD te kopiëren naar de System32-map met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd.
2) R (Repareren) kiezen.
3) Op de vraag bij welke installatie je wilt aanmelden geef je 1 als antwoord.
4) Het administrator-wachtwoord wordt gevraagd,wanneer geen administrator-wachtwoord
is ingevoerd tijdens de installatie,is enteren voldoende.
5) Typ dan het volgende:

"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive

als ik de CD erin doe dan pakt deze hem niet en ik weet ook niet precies hoe ik dat moet doen
hij stuurt hem dan steeds door naar: Floppy diskette seek failure; Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility
 
Laatst bewerkt:
wel in bios de boot volgorde op cd/dvd gezet??
en dan verder zoals hier boven
is het wel een legale cd ?? want Illegale heeft geen repair:eek:
 
als ik de CD erin doe dan pakt deze hem niet en ik weet ook niet precies hoe ik dat moet doen
hij stuurt hem dan steeds door naar: Floppy diskette seek failure; Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility

Hij doet t, maar nu zegt die:
Microsoft Windows XP<TM> Herstelconsole

De herstelconsole biedt mogelijkheden voor systeemreparatie en -herstel.

typ EXIT als u de herstelconsole wilt sluiten en de computer opnieuw wilt opstarten.

C:\> (en hier kan ik dan typen)


;wat moet ik hier doen?
 
dit in voeren ,waarbij X de letter is van je cd/dvd drive waar de cd in zit dus
"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive
 
Kijk hier: Je probleem lijkt aan een foute/beschadigde/ontbrekende boot.ini te liggen.

Dat kun je in Herstelconsole oplossen door de instructies in deze link te gebruiken om boot.ini te herbouwen m.b.v. het dan beschikbare bootcfg /rebuild commando.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dit in voeren ,waarbij X de letter is van je cd/dvd drive waar de cd in zit dus
"Expand X:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
(zonder de aanhalingstekens)

X: staat voor de letter van je CDRom-drive

dan zegt die: 'toegang geweigerd' en als ik geen spatie tussen het lage streepje en 'c' doe dan zegt die: de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.
 
Laatst bewerkt:
Doe eerst mijn suggestie in mijn vorige posting. Er is een huizenhoge kans dat je geen reparatie van hal.dll hoeft te doen maar alleen een reparatie van boot.ini.

Tijs.
 
Doe eerst mijn suggestie in mijn vorige posting. Er is een huizenhoge kans dat je geen reparatie van hal.dll hoeft te doen maar alleen een reparatie van boot.ini.

Tijs.

heb ik gedaan, maar als ik bootcfg /list intik dan zegt die dat er geen opstartvermeldingen zijn die kunnen worden weergegeven
 
Dat geeft juist aan dat boot.ini niet deugt momenteel.

Ga dus met bootcfg /rebuild aan de gang, op de manier zoals in die link aangegeven.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan