Windows start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huppie66

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2013
Hallo!

Voor een vriend probeer ik een laptop te repareren. (Packard Bell easynote LJ71) Het is allemaal wat ingewikkelder dat gedacht.

Het probleem is dat bij het opstarten van Windows de laptop vast loopt. Ik heb geprobeerd de laptop in veilige modus te starten maar ook dit werkt niet. Daarnaast heb ik een reset geprobeerd dmv de stroom er volledig af te halen, ook dit hielp niet.

Ik wil de laptop terug brengen naar fabrieksinstellingen, er staan geen belangrijke dingen op die er eerst af moeten. Nu weet ik dat ik mijn HP kan terugbrengen naar de standaardinstellingen met behulp van een F-toets tijdens het opstarten. Deze optie heb ik op de PB nog niet aangetroffen..

Is er iemand die mij kan helpen?

Herstelllen packedbell = bij bootlogo (PB) alt toets intrukken en meerdere malen F10

Hoop dat het lukt,

Met vriendelijke groet,
Thijs
Smarterhome

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de laptop even open geschroefd en trof een kabeltje aan die was losgeschoten van zijn aansluiting. Deze is nu weer aangesloten, even kijken of het helpt. Anders probeer ik de F10

Heelveel heeft het niet geholpen.. Als ik ALT f10 doe kom ik bij het scherm:
Opstart opties bewerken, een scherm waar je een opdracht in kan typen

Die is niet aanwezig. Op de 4/5 pogingen start de laptop wel op. Alleen loopt daarna vaak vast. Zit nu aan de mogelijkheid te denken op Windows 10 er op te gooien.

Beste Huppie66,

Wat was er kapot van je laptop dat gemaakt moest worden, zodat ik weet wat hij ongeveer probeerde. Ik zit beetje het thread te volgen en ik denk gewoon dat je harde schijf of hartstikke corrupt ( kapotte data in het schijf zelf ) is of dat het gewoon langzaam hand kapot gaat. ( je kan dit makkelijk testen door een andere besturing systeem erop te zetten. ) (Als het gelijk al bij de installatie heel traag is of installatie is gelukt en het software start heel heel langzaam op dan zou ik de hdd ZSM vervangen. )

Als je het beetje kan herinneren of je bij deze computer één C schijf had en een recovery schijf? want als dat niet zo is kan je geen alt+f10 gebruiken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan