Windows start opnieuw op als pc al aan staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
als ik even wegloop en later terug kom, komt windows w8woord voor aanmelden in windows.
hoe kan dit.
als ik ctrl shift esc indruk is CPU op +/- piek 13%
geheugengebruik is op 223676 (piek)
het lijkt mij dat daar het probleem niet aan kan liggen, maar waar wel aan ?

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

melding

Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

als ik klik op Opstart- en herstelinstellingen... dan krijg ik de melding:

Kan het bestand C:\boor.ini niet openen. Instellingen van het besturingssysteem en van de time-out kunnen niet worden gewijzigd

als pc start zie ik wel iets (iets wat ik anders nog nooit gezien heb) over boot.(.ini)

als ik boot wil bekijken kan ik dat ook niet doen.
ik open kladblok en ga naar bestand -> openen.
ik ga naar C:\ en typ daar boot.ini in.
dan krijg ik de melding:

C:\boot.ini
Kan het bestand niet vinden.
Controleer of de juiste bestandsnaam is opgegeven.

Wat nu?

Volg onderstaan de eens:

Dan is mogelijk het Boot.ini bestand door de war geraakt, wat je kan doen is opstarten met de XP cd en bij de setup venster "R" toetsen. Nu kom je in een DOS scherm type daar CHKDSk /P en toets enter.
Als dit is gedaan type FIXBOOT en toets enter dan "J" en toets weer enter dan EXIT en weer enter..
Nu is je boot.ini hopelijk weer gefixed

Lukt dat zo niet moet je nogmaals met cd opstarten zoals boven naar recovery console en type CHKDSK /R en toets enter, dan EXIT en weer enter.
Dit zal wat langer duren en zoekt Windows alle beschadigde bestanden en repareert deze en zal daarna met Windows op moeten starten als hij dat voorheen ook gewoon gedaan heeft en geen hardware heef veranderd.

Is er nieuwe hardware geplaatst (bv nieuwe HDD) dan zal je hier eens verder moeten zoeken,
http://www.microsoft.com/resources/d...d_stp_tnvo.asp

Succes..

Bron ZiPe

kan ik niet een nieuwe boot.ini aanmaken.
van een andere pc. opslaan als boot.ini. op c

ik heb het gewoon gedaan, en nu heb ik: geen melding meer, als ik op
opstart- en herstelinstellingen klik.

opnieuw gestart...

ik heb de pc opnieuw gestart, en niks mis gegaan.

alleen een balauw scherm, stop scherm. maar die heb ik wel is vaker.
volgens mij heb ik dat hier wel is op dit forum gezet.
zal ff zoeken.

Mooi dat het ging.:thumb:

Maar kijk eens of je onderstaande voor elkaar krijg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan