Windows start SOMS niet goed op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

lachen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Berichten
1
Zo'n 3 maanden geleden heb ik een nieuwe acer Aspire 3613LMi laptop gekocht met standaard 256MB DDR2 geheugen. Hierbij heb ik toen meteen een geheugenverdubbeling naar 512MB aangeschaft. Bij thuiskomst viel het mij op dat PC2-4300 en PC2-3200 geheugen is geplaatst. Kan dit verschillende type SDRAM de oorzaak zijn van het regelmatig "hangen" van de computer?
Het is namelijk zo dat deze laptop ongeveer 6 v/d 10x na opstarten en het kiezen van een gebruikersaccount niet volledig opstart. (te zien aan ontbrekende icoontjes in de taakbalk) Er kan vervolgens ook geen programma worden gestart. Wanneer ik dan via Taakbeheer probeer te kiezen voor "opnieuw opstarten" blijkt eveneens dat het hele systeem "hangt"! Het enige dat dan nog werkt is de Uit/Aan-knop.
Vreemd genoeg functioneert de laptop de andere 4 v/d 10x helemaal probleemloos!!! Ik kan toch moeilijk naar de winkel terug gaan en zeggen dat het apparaat SOMS kapot is?!

Wilfred
 
Zo'n 3 maanden geleden heb ik een nieuwe acer Aspire 3613LMi laptop gekocht met standaard 256MB DDR2 geheugen. Hierbij heb ik toen meteen een geheugenverdubbeling naar 512MB aangeschaft. Bij thuiskomst viel het mij op dat PC2-4300 en PC2-3200 geheugen is geplaatst. Kan dit verschillende type SDRAM de oorzaak zijn van het regelmatig "hangen" van de computer?
Het is namelijk zo dat deze laptop ongeveer 6 v/d 10x na opstarten en het kiezen van een gebruikersaccount niet volledig opstart. (te zien aan ontbrekende icoontjes in de taakbalk) Er kan vervolgens ook geen programma worden gestart. Wanneer ik dan via Taakbeheer probeer te kiezen voor "opnieuw opstarten" blijkt eveneens dat het hele systeem "hangt"! Het enige dat dan nog werkt is de Uit/Aan-knop.
Vreemd genoeg functioneert de laptop de andere 4 v/d 10x helemaal probleemloos!!! Ik kan toch moeilijk naar de winkel terug gaan en zeggen dat het apparaat SOMS kapot is?!

Wilfred
Vooropgesteld dat we je hier heel graag willen helpen zou ik, als ik jou was, in een sneltreinvaart terug gaan naar de winkel en je probleem voorleggen. Je hebt een apparaat gekocht wat niet werkt zoals het zou moeten, dus terug met die laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan