windows start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkusathome

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Sinds 1 juni?? start mijn XP sp2 met een scherm waarin ik kan kiezen voor veilige modus etc..

Wanneer hij dan in de normale modus opstart dan gaat hij naar het windowsopstartscherm. Echter na enkele seconden krijg je de melding ""entering sleepmode"", en begint het verhaal weer opnieuw.

Wanneer ik veilige modus aanklik dan krijg ik een zwart scherm en zie ik onderin een paar seconden wat tekst door het beeld flitsen waarna er een zwart scherm overblijft met een knipperende cursor bovenin.
Na enkele seconden wederom opnieuw opstarten.

Alle andere opties bieden ook geen uitsluitsel.
In de bios zie ik wel een harde schijf.

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik heb helaas al 2 x een slechte ervaring met mensen die de pc aan huis ""repareren:("".

Henk

Kan je wel met de windows cd opstarten?
Probeer dat eens met de repairoptie die op de cdrom staat.
Als dit werkt, probeer dan zsm te updaten naar sp3, wat dat betreft loop je zwaar achter en is de kans groot op infecties en onveiligheden.

Als je in het bezit bent van een cd zal dat wel lukken, ik heb deze pc compleet geinstalleerd overgenomen van iemand en ben dus niet in het bezit van de originele cd''s..

Ik heb bij een vorig probleem (trage pc)alles door ""een mannetje"" opnieuw laten installeren, die was een hoop data kwijtgeraakt... Ik heb eigenlijk niet veel zin om betreffende persoon weer te benaderen.

Heb je nog een andere suggestie?

Henk

van iemand een cd lenen? moet wel dezelfde taal en versie (home premium, profesional, etc) zijn, je kunt als het niet lukt ook een herinstallatie doen, om de bestanden van de computer af te halen bij een herinstallatie kun je ubuntu op een cd of usb zetten en daarvandaan opstarten, dan kun je de bestanden daarmee op een externe hdd oid zetten

Ik weet helaas niet welke versie van windows er op zit (is pas door iemand weer helemaal opnieuw geinstalleerd).
Ik krijg alleen heel even het zwarte scherm met windows xp met daaronder het blauwe balkje dat beweegt...

Is het zinvol om zo''n pc nog te repareren? of kan ik beter een nieuwe kopen? wil ik eigenlijk niet, want dan kan ik alsnog al die bestanden proberen over te zetten...hoe dan???

Henk

Ik zou gewoon met ubuntu alle bestanden eraf halen, een cd lenen en een herinstallatie doen, productcode staat ergens op een sticker op de computer

Hoi,
bestanden kun je overzetten met HirensBootCd.
Zwart scherm met alleen een knipperende cursor duidt meestal op een ram geheugenprobleem.
Het kan ook zijn dat je harde schijf op sterven na dood is.
Je zou je geheugen eens uit kunnen wisselen (eerst alles eruit, 1 reep erin dan de volgende enz.)
Geef ff aan welke pc (laptop/desktop) je hebt en nog wat andere specs (hoeveelheid geheugen e.d.).

hallo Mik,

het is een desktop en er zitten 2 geheugenbanken in (1gb en 256mb).

ik heb inmidels de pc opengemaakt en de banken er allebei uit, dan eerst bank 1 terug...geen verschil
dan andere geheugen erin, ook geen verschil.

Hallo Henk,

Als eerste, je hebt gelijk dat "mannetje" is geen expert, die rommelt maar wat.
Als ik het goed begrijp krijg je geen error piepjes, alleen een enkel piepje bij boot, zoals normaal is.
Dan is de kans dat het aan je geheugen ligt heel klein. Een schijf probleem is waarschijnlijker.

Ik denk dat je wel in een flits een BSOD ziet voorbij komen voordat hij op start, (een blauw scherm met witte tekst).
Als zelfs veilige modus een automatisch reboot geeft, dan is er echt iets loos.
Het enige dat je kunt proberen is booten van een linux-CD en dan maar hopen dat de schijf nog te benaderen is.

Je kunt hier Gparted downloaden dan kun je je hele schijf naar een USB schijf kopiëren.

Mocht het een virus zijn dan kun je hier F-Secure boot disk downloaden. Als je hiervan boot met bedraad internet, dan verwijderd hij alle infecties.
Het duurt wel erg lang, maar het is erg betrouwbaar.

Laatst bewerkt:
ik heb dat Gparted gedownload op mijn 2e pc en ook winzip want daar werd om gevraagd.
hoe nu verder? ik heb een externe hd via USB maar aangezien de pc niet opstart weet ik niet wat ik daarmee aanmoet...

Ik raad je 7zip aan is gratis. Maar ik heb zelf hem ook net weer binnen gehaald en bij mij is het een iso bestand.
Die kun je op een CD branden met het standaard Iso-branden in Win7 of met de gratis brander van de gratis deamontools of isoburn.
Dan stop je de gebrande CD in je CD speler en boot. Gewoon alles standaard accepteren en wachten tot je beeld krijgt (taal = 06).

Letop dat je eerst een partitie aanmaakt op je USB, want als je hem zomaar naar je USB kopieert, ben je alles op je USB kwijt en vind je alleen nog de data van je XP schijf.

Je kunt met Gparted ook ruimte maken op je USB schijf, maar doe dan wel taak voor taak.
Dus eerst partitie verkleinen, dat laten uitvoeren, kijken of het gelukt is (het liefst op een andere PC) en daarna pas nieuwe partitie aanmaken in verkregen vrije ruimte.

Heb je al geprobeerd te booten zonder dat de USB drive is aangesloten ??
Dat kan nl. het probleem zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij denk je dat ik heel wat weet van computers....
het houdt al een heel eind op bij installeren van programma''s enz.
dus wat partities zijn weet ik niet.

volgend probleem, mijn 2e p is een nog oudere en dus zonder brander...

mbt USB; ik had alles er al afgekoppeld wat er aanzat muv monitor en toetsenbord

Ok dan moet je het hebben van online hulp.
Stuur maar een mailtje naar Eric apestaart HetNetNiet punt Nl
Dan kunnen we zien hoe ver we komen.

je kunt ook iso to usb gebruiken isotousb.com en daarmee het iso bestandje op een usb stick zetten en vanaf de usbstick opstarten
of je pakt het bestand uit met winrar, winzip oid en kopieert het daarna naar een usb stick, dit moet volgensmij ook gewoon werken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan