Windows start uit zichzelf opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

edc

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
122
Mijn PC start uit zichzelf opnieuw op.
Ik heb van alles geprobeerd veel gelezen maar zonder een 100% werkend resultaat. Ik hoop dat jij me kan helpen :)

Even een overzicht van wat er is gebeurd en wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

De PC bleef opnieuw opstarten bij een koude start, ik kreeg hierbij het zwarte scherm met de opties in safe mode opstarten, met de laatste goedwerkende configuratie of standaard starten. Alle drie de opties bleven hetzelfde resultaat geven (opnieuw blijven opstarten). Als ik de PC zijn gang liet gaan bleek dat na ongeveer 8-10x opnieuw opstarten er een aanmeldscherm van Windows XP verscheen. Ik kon vanaf dat moment de PC gebruiken.

Tijdens het gebruik (in verschillende programma's) werd Windows ineens weer opnieuw opgestart. Na de 8-10x opnieuw opstarten had ik weer toegang.

Op de website van Microsoft werd een dergelijk probleem omschreven met de oplossing de kernel opnieuw te installeren (deze zou beschadigd zijn). Dat heb ik gedaan. Probleem blijft.

Ik heb twee harde schijven (geen partities) en heb vervolgens de C schijf opnieuw geformateerd en geinstallerd met Windows XP. Vlak voor het beeindigen van de installatie starte XP weer opnieuw op waardoor de installatie weer van voren af aan moest beginnen.
Uiteindelijk heb ik nu een werkend goed lopende XP versie en heb zelf zonder problemen SP2 geinstalleerd en bijvoorbeeld Office. Het opstarten gaat nu zonder problemen. Ik was tevreden, totdat ik in enkele drive letters wilde veranderen in "Computer Management" / "Disk Management". Bij het aanklikken van "Disk Management" wordt Windows XP ineens weer opnieuw opgestart :evil:

Ik kan het hele menu in "Computer Management" doorklikken zonder problemen totdat ik op "Disk Management" klik dan is het over en uit lees opnieuw opstarten. Ik kan niet bedenken waarom dit gebeurd en wat ik hieraan kan doen. Ik wil de driveletters perse veranderen en wil begrijpen waarom het is dat de PC opnieuw opstart.

Ik hoop dat jij me een oplossing van de hand kan doen.

Bedankt alvast voor het meedenken :thumb:
 
Misschien ligt het wel aan je harddisk.. Zou je voor de gein eens een andere harddisk gaan gebruiken (als je die toevallig hebt) en dan moeten kijken of je dan op Disk Management kan klikken, anders kan het een bug zijn (een van de zovelen) probeer service pack 4 eventueel te installeren..
 
foutje over die servicepack 4 :) dacht dat je windows 2000 gebruikte..
 
Na weken zoeken en allerlei testen met mijn PC (o.a. memtest) ben ik er achter dat een aantal condesatoren op mijn moederbord de geest hebben gegeven en waarschijnlijk het opnieuw opstarten veroorzaken. :evil:

Tijd voor een nieuwe PC :) :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan