Windows start weer eens niet op (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killinspree

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Hallo, daar ben ik weer :P

En ik heb wéér een probleem :eek:

Ik heb gisteravond nog kunnen computeren, even mail checken dit dat. zonder dat ik ergens last van had (was wel wat trager dan normaal)
Ik probeer een uurtje geleden mijn computer weer op te starten en dan vraagt ie zomaar of ik windows in een veilige modus wil opstarten of in normale modus, Ik zou eerst zeggen van doe mij maar die veilige modus, maar das zou makkelijker gaan als mijn toetsenbord het deed (via usb, ja heb al geprobeerd om in andere usb te stoppen e.d.)
na verloop van tijd start hij alsnog op en zie je dat windows logo met dat blauwe balkje, maar dat duurt tergend lang, Als hij eindelijk geladen is, start hij zonder enige waarschuwing opnieuw op?

Ik koop binnenkort toch een nieuwe computer, maar op die ouwe staan nog wat belangrijke foto's en dergelijke op die ik liever niet kwijt wil :s

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

MVG,

Killinspree:thumb:

Hoi,

Wat veranderd de laatste tijd al eens op virussen enzo gescand?

Modag

Hoi,

Wat veranderd de laatste tijd al eens op virussen enzo gescand?

Modag

Nou, de laatse keer dat ik op virussen had gescand was pas een week terug. en verder heb ik niet echt veel gedaan. Zelf een secundaire harde schijf erin gezet, maar dat is ook weer maanden terug, toen heb ik nergens last van gehad :)

Nou, de laatse keer dat ik op virussen had gescand was pas een week terug. en verder heb ik niet echt veel gedaan. Zelf een secundaire harde schijf erin gezet, maar dat is ook weer maanden terug, toen heb ik nergens last van gehad :)

ok, ik heb er zojuist een PS/2 toetsenbord aan gehangen en nu kan ik kiezen hoe k windowns wil opstarten, Veilige modus, het zelfde, Opstarten met de laast juisten configuratie instellen, hetzelfde.

Formatten gaat ook niet want de CD/driver is stuk :(
gaat lekker zo :P

Hoi,

ziet je boot.ini er ook normaal uit?? (let op: wijzig daar niet zo maar wat in)

Dit kun je controleren in configuratiescherm, systeem, tabblad: geavanceerd

en vervolgens ga je naar Opstart en herstelinstellingen. Daar klik je op instellingen.

Vervolgens klik in het scherm wat zich opent op bewerken. Dan opent het kladblok (boot.ini) met daarin informatie.

Bij mij ziet hij er als volgt uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Hoe ziet hij bij jou eruit?? En heb je ook Home Edition?

gr Jos

Hoi,

ziet je boot.ini er ook normaal uit?? (let op: wijzig daar niet zo maar wat in)

Dit kun je controleren in configuratiescherm, systeem, tabblad: geavanceerd

en vervolgens ga je naar Opstart en herstelinstellingen. Daar klik je op instellingen.

Vervolgens klik in het scherm wat zich opent op bewerken. Dan opent het kladblok (boot.ini) met daarin informatie.

Bij mij ziet hij er als volgt uit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Hoe ziet hij bij jou eruit?? En heb je ook Home Edition?

gr Jos

professional edition, maar ik kan niet eens in Windows komen, dus ik kan ook niet doen wat jij zegt :(

Tja, dan word het lastig om mijn actie uit te voeren. Ik heb het gisteren ook wat te snel doorgelezen dus misschien was mijn antwoord wat te gehaast.

Je zegt dat je CD/Dvd-speler kapot is. Staat deze in de Bios nog wel aan als één van je boot-devices? Misschien zorgt deze voor het conflict dan je niet normaal kunt opstarten.

(Niet zomaar wat in de bios wijzigen als je dit nog nooit gedaan hebt of er geen verstand van hebt. Je kunt er rustig in lezen als je maar voorzichtig doet.)

Gr.

professional edition, maar ik kan niet eens in Windows komen, dus ik kan ook niet doen wat jij zegt :(

Tja, dan word het lastig om mijn actie uit te voeren. Ik heb het gisteren ook wat te snel doorgelezen dus misschien was mijn antwoord wat te gehaast.

Je zegt dat je CD/Dvd-speler kapot is. Staat deze in de Bios nog wel aan als één van je boot-devices? Misschien zorgt deze voor het conflict dan je niet normaal kunt opstarten.

(Niet zomaar wat in de bios wijzigen als je dit nog nooit gedaan hebt of er geen verstand van hebt. Je kunt er rustig in lezen als je maar voorzichtig doet.)

Gr.

Ja hij geeft m wel aan, maar dat had ik voordat mijn computer 'crashte' ook al maar toen in apparaat beheer, heb m ook al vervangen maar dat heeft niks geholpen. :(
Edit: vervangen toen hij het nog deed

Als je nu je cdrom speler eens loskoppeld of uitschakeld in de bios. (onder de boot-devices niet mee laten opstarten)

Kijk eens of het probleem zich dan nog steeds voor doet. Ik weet niet of het helpt, maar het is te proberen.

gr

Hoi !

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), Windowsherstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Treommel achter de prompt:

Chkdsk /r gevolg door " enter" .

Als dit gereed is, trommel je:

fixboot, even eens gevolg door " enter".

Als je nu EXIT typt verlaat je de herstelconsole en zou je PC weer normaal moeten opstarten.

Greetz,

Harry.

opgelost

Ik had het zelfde probleem en het is nu opgelost xD

Hartelijk dank

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan