Windows Startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuijf

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2006
Hallo,

Bij mijn startmenu in XP ontbreken de functie "Zoeken" en "Uitvoeren". Heeft iemand enig idee hoe ik deze weer in mijn startmenu kan neerzetten, zodat dat ik de handige toepassingen er weer van kan gebruiken.

In de hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet,

Max

Start -->eigenschappen--> aanpassen-->.gavanceerd :)

Bijvoorbaat al dank voor het zo spoedig reageren.

Het pad dat je net opgeschreven hebt is door mij al een paar keer bewandeld

Maar zodra ik de keuze geadvanceerd kies, wordt ik door gelinkt naar "mijn verkenner".

En in de map waar ik dan terecht kom staan niet de proggies voor "zoeken" & "uitvoeren".

Moet ik soms ergens anders kijken op mijn C-schijf ?

Hopende dat het volgende antwoord net zo snel is als de vorige...

Groet,

Max

Welkom bij Helpmij.nl

Start-uitvoeren en dan typen: sfc /scannow. Dan wordt er gekeken of alle windowszaken wel aanwezig zijn. Zoniet wordt gevraagd de cd in te voeren en worden ze weer hersteld.

Het probleem is alleen dat ik de functie "uitvoeren" juist terug wil hebben in mijn startmenu.

Kan ik jouw manier ook gebruiken zonder gebruik te maken van de functie "Uitvoeren"?

Welk menu gebruik je dan?
1. Het XP menu
2. Het klassieke startmenu

Bij 1:
Rechtermuis Taakbalk > Eigenschappen > Tabblad "Menu Start" > Menu Start - [Aanpassen] > Tabblad "Geavanceerd" > Naar beneden scrollen, en vinkje bij "De opdracht Uitvoeren" zetten.

Bij 2:
Rechtermuis Taakbalk > Eigenschappen > Tabblad "Menu Start" > Klassiek menu start - [Aanpassen] > Naar beneden scrollen, en vinkje bij "Uitvoeren weergeven" zetten.

Hier ben ik weer met mijn "zoeken" en "uitvoeren" probleem.

Het toevoegen met eigenschappen bij taakbeheer heb ik al gedaan, maar de optie om "uitvoeren" toe te voegen, staat niet in dat lijstje.

Dus ik kan deze ook niet aanvinken zodat dat de functie toegevoegd kan worden in mijn startmenu.

Hopende dat iemand mij de verlossende woorden kan laten lezen.

Met vriendelijke groet,

Max

Ps. Ben een aanhanger van het klassieke startmenu in XP.

Misschien is het een optie om de cdrom van XP in de pc te steken en dan te rebooten. Dan krijg je volgens mij de vraag of je wilt installeren of repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan