Windows station probleem ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo ...

Ik heb vandaag dus een nieuwe systeem ,,en heb weer wat meldingen waar ik niet uit kom ?Bij het afsluiten van pc komt er een melding met een rode kruis en zegt .Windows -station nog niet gereed ?

elke keer weer hoe lang ik ook wacht geeft hij die melding !

En alvast erg bedankt

Mikey.

Omdat we verder niet kunnen beoordelen wat er verder op je pc aan de hand is, hierbij een algemene 'handleiding' problemen oplossen voor XP computers:

Standaard te onderzoeken/proberen bij XP problemen:

- Start -> Uitvoeren -> MSinfo32.exe (Sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur)
- Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe (Secties Toepassing en Systeem: Zoek/kijk naar Fouten en Waarschuwingen)
Indien een Fout: Zoek op google naar: Source [de genoemde Bron] Error [het genoemde foutcodenummer] + evt. extra tekst, zoals de .dll of .exe die genoemd wordt en/of een 0xXXXXXXXX code
Indien een Waarschuwing: Zoek op google naar: Source [de genoemde Bron] Warning [het vermelde foutcodenummer] + evt. extra tekst, zoals de .dll of .exe die genoemd wordt en/of een 0xXXXXXXXX code
- Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc (Apparaten met een rode X ervoor of een gele ! ervoor)
- Start -> Uitvoeren -> Dxdiag.exe (Alle meldingen & waarschuwingen bij de tests)
- Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow (Om te zien of je alle beschermde systeembestanden van Windows wel nog op de pc hebt staan. Houd hierbij de XP installatiecd-rom bij de hand. Vaak zijn hierna weer Microsoft Updates nodig).

Als bij dxdiag.exe problemen boven water komen, DirectX 9.0c installeren over de oude heen, en daarna Dxdiag.exe nogmaals proberen. Zijn er driverproblemen, los die dan op door (bij voorkeur) WHQL (Windows Hardware Quality Labs) gecertificeerde drivers te downloaden en te installeren. Dat hoeven niet noodzakelijkerwijs de nieuwste drivers te zijn, zoek naar die WHQL certificering! Natuurlijk dan eerst de oude drivers deïnstalleren vóórdat je de nieuwe installeert.

Wellicht hebben anderen op dit forum nog wat extra dingen voor je die je onderzoeken kunt.

Tijs

hoi

Hoi weet je wat het was )) ..drong me net pas door en het werkte ..Ik heb daemon tools verwijderd?wat d8 je daarvan !?maar evengoed bedankt ,wel iets raars hebt dat nooit meegemaakt ! maar goed het is weg !..

Gr Mikey

Je zette ons op het verkeerde been door te melden dat je het systeem net 'vers' geïnstalleerd had. Zo gaan wij er van uit dat je nog geen gebruikerssoftware geïnstalleerd had, en zeker geen ingrijpende tool als Daemon Tools...

Wel fijn dat je het hebt opgelost. :thumb:

Tijs.

hallo

Goedemorgen ..probleem is toch niet verholpen ,,hij heeft het wel 2 keer volgehouden zonder die melding te geven ,,maar op een gegeven moment gaf hij het toch weer aan ..heb wat via uitvoeren gekeken ,maar er staat een rode kruis voor bij de Msi installer? dat is in de lijst wanneer ik een van die commands intik ,en wat dat nou is ? en onderaan zie ik heel veel gele uitroeptekens ?(Msinfo32.exe )

Gr mikey

Doe eens een paar schermafdrukken van wat je aangetroffen hebt? Zie in mijn 'handtekening' hoe je dat kunt doen.

Overigens zijn meldingen in Msinfo32.exe vaak gerelateerd aan de instellingen van 2 geïnstalleerde videokaart-drivers, bijv. die van de fabrikant en de standaard VGA-drivers, ook al wordt er maar 1 tegelijk van gebruikt. Dat hoeft dus geen probleem te zijn.
Misschien kun je het aantal meldingen wat verminderen door:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Daar doen:
Beeld -> Verborgen apparaten weergeven.
Dan alles openklappen, en kijken naar alle 'apparaten' die grijs worden weergegeven. Die (proberen) weg te gooien door er per stuk op te klikken en de Delete toets te gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
station

Hoi

Ik heb geen diskette ,die heb ik uitgezet in apparaatbeheer ..nou heb ik die melding ook niet meer..ik hoop dat dat het was !

Gr Mikey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan