Windows sticker op mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mans2012

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
HI
Ik had een vraag, als ik mijn pc formateer een ik instaleer hem met een illigale cd,kan ik dn met behulp van een windows sticker aan de zijkant van mij pc gewoon een orgineel Windows systeem hebben. mijn windows is dus al van te voren op mijn pc geinstaleert

Hoi !

Ja, dat moet kunnen, mits je wel dezelfde versie neemt (HOME waarschijnlijk ?).

En afwachten maar of de aktivatie lukt via internet, maar waarschijnlijk moet je bellen (aktiveren per telefoon)..

Greetz,

Harry.

Ja, een kopie is legaal. Je moet gewoon de bestanden die op een schijfje stonden die
bij je computer geleverd was, op een nieuw schijfje hebben. Kortom: je moet precies
zo'n zelfde CD gebruiken als dat jij bij je PC kreeg. Dan is activeren geen probleem en legaal.

Volgens mij werkt die code maar bij een CD.

Daarnaast bevat je systeem waarschijnlijk een gereserveerd deel van de hardeschijf. Hier staat de Windows restore op.

Die kun je oproepen d.m.v. de restore-cd die bij je PC is meegeleverd.

edit: @ McMeller: Een kopie is weliswaar legaal maar lees het bericht van de TS eens goed
ik instaleer hem met een illigale cd

Laatst bewerkt:
ik zou graag willen weten hoe ik bij mijn backup bestanden kan komen die beveiligt zijn door de fabriekant

Volgens mij werkt die code maar bij een CD.

[/i]

Wat logisch lijkt blijkt in de praktijk niet te kloppen, ik gebruik 1 winxp cd voor 3 pc's, uiteraard heeft iedere pc zijn eigen key. Ik dacht wel dat het met vista niet meer zou gaan.

Al die CD's zijn hetzelfde. Is dus onzin. Als je inderdaad één CD of DVD gebruikt, werkt
het gewoon als je ze allemaal maar een eigen key geeft.

ik zou graag willen weten hoe ik bij mijn backup bestanden kan komen die beveiligt zijn door de fabriekant

Welk merk van computer heb jij ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan