windows stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmooij

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
99
Ik heb een PIII met W98. Bij het installeren van Windows is een copy van de Windows-CD op de HD gezet. De hele installatie is verder uit die map gedaan. Nu heb ik een probleem gehad met m'n videokaart (Viper550). De driver hiervoor is beschadigd. Ik heb de originele driver op CD en een update ervan op HD.

Als ik de defecte drivers weggooi (via app.beheer), en ik opnieuw opstart, regelt Windows zelf de installatie weer van die defecte drivers. Hoe moet ik Windows stoppen zodat ik zelf de goeie drivers van m'n CD kan laden voordat Windows het eea al regelt?

gr gert mooij
 
je kan ook als het e.e.a. door windows is geregeld, achteraf het stuurprogramma gaan "vernieuwen" in apparaatbeheer. (vernieuwen vanaf de lokatie die JIJ opgeeft als de plek waar de nieuwe gevonden kunnen worden)
 
maar als je windows wilt beletten om de nieuwe hardware te installeren, dan moet je het installatieballonnetje / dialoogschermpje, middels het sluit-x stoppen. Je krijgt dan een paar keer een foutmelding maar de software van de hardware wordt NIET geinstalleerd.
 
Hallo Pasja

Bedankt voor de tip ik ga het eens proberen.

gr gert
 
Hallo Pasja ik krijg het niet voor elkaar. Iedere keer als ik denk de goeie drivers geinstalleerd te hebben en ik de PC herstart, crashed ie zodra ik 800x600 instel. Hij blijft wel goed weken zolang ik op 640x480 instelling blijf. Heb je nog ideeen? gr g
 
Het zijn dezelfde drivers (rechtstreekss van CD) waarmee het altijd goed werkte. grg
 
check eens of je de juiste monitor geselecteerd hebt en waar draai op ? 256 kleuren, 16 of 32 bit ?
 
Slechts 16 kleuren. Ik heb de juiste monitor ook rechtstreeks van CD. grg
 
Maar heb je wel de juiste mon. geselecteerd?
En je kan toch ook via Config/System/videokaart/stuurprog ook zelf andere progje opzeten? Toch? Als je ze op CD hebt staan
 
Na heel veel uitproberen, werd het probleem steeds groter. Uiteindelijk heb ik Windows en al m'n progs opnieuw geinstalleerd. Alles draait nu weer zoals het hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan