Windows systeemgeluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Berichten
57
Beste forum leden

Sind een upgrade naar Windows 11 staat het geluid van de systeemgeluiden net zo hard als het gewone volume voor het afspelen van filmpjes of het gebruik van MS Teams. Via de Volumemixer zet ik dit omlaag, maar elke keer als ik opnieuw mijn notebook opstart dan staat het weer net zo hard als de andere volume instellingen voor geluiden. Ik heb gekeken bij instellingen/configuratiescherm, geluiden, maar krijg dit niet voor elkaar. Ik kan alleen de geluiden wijzigen of helemaal aan/uit zetten, maar dat is niet wat ik wil/bedoel.

Is er een andere wijze om dit te doen? Bijvoorbeeld via Windows opstarten of ergens in het register, zodat het geluid van de systeem meldingen een blijvend laag volume heeft?

Alvast bedankt,
Ar
 

Bijlagen

  • Volumemixer.JPG
    Volumemixer.JPG
    22 KB · Weergaven: 13
De volumeknop zit bij Windows 10 bij Instellingen > Audio > Uw apparaat beter hoorbaar maken > Het apparaat of appvolume wijzigen > Hoofdvolume.
 
Probleem systeemgeluiden nog niet opgelost

Beste Alfred,

Dank voor je suggestie. Ook hier heb ik gekeken. Als ik de systeemgeluiden in de volumemixer op een lage stand heb gezet is dat hier ook zichtbaar. Echter, als ik de volgende dag de notebook weer opstart dan staat het volume van de systeemgeluiden weer op hetzelfde volume als het hoofdvolume voor andere geluiden. Als ik dit dan wederom lager zet kan het zijn dat het een paar minuten later weer op het niveau van het hoofdvolume staat als bijv Teams is opgestart.

Kortom, dit is voor mij geen duurzame oplossing. Hopelijk komt er nog een andere suggestie, want het is voor mij vervelend steeds zo hard de notificatiemeldingen te ontvangen.

Groeten
Arjan
 
Dan per app, want daar staat ook systeemgeluiden bij. Klik rechts op luidspreker icoontje en kies Geluidsinstellingen openen. Scroll naar beneden bij Geavanceerde geluidsinstellingen en daar Volume en apparaatvoorkeuren van app. Doe dat, wanneer gewenst, bij iedere op dat moment geopende toepassing.

Wanneer dat niet werkt dan is een register aanpassing denk ik niet mogelijk maar probeer een andere geluid chip driver te vinden. Heeft u de chipset drivers van de fabrikant wel geïnstalleerd? Wanneer wel, dan is een Windows 11 driver via bijvoorbeeld Intel een mogelijk passende. Van driver sites het liefst wegblijven, want die beloven veel maar doen meestal niets.
 
Dag Alfred,

Dank voor je aanvulling. Dat is ook wat ik heb gedaan. Alleen bij het opnieuw opstarten staat het volume toch weer op 67 wat ik als hoofdvolume heb ingesteld. Het is een notebook van mijn werk en ik heb verder geen administrator rechten om iets te wijzigingen. De button met standaardinsteling is ook het enige wat ik kan selecteren zonder andere opties. Enige optie lijkt dan in het geluiden menu bepaalde systeemgeluiden geheel uit te zetten als ik in register of opstart menu verder niets kan doen.

Groeten,
Arjan
 

Bijlagen

  • Volume per app.JPG
    Volume per app.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 5
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan