\windows\system32\config\system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyke07

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Hallo,

als ik mijn pc opstart komt hetvolgende op het scherm:

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
U kunt proberen dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden.
Kies R in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten.

Aangezien ik echt niets van deze dingen afweet, weet ik niet wat de doen.
Mijn pc wordt dan geformatteerd, maar enkele weken is dit weer hetzelfde, kan iemand me helpen?

Ik heb windows XP professional.

THX

Hallo en welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.
Is je pc virus en spyware vrij?
Heb je de schijf ook nog gecontroleerd op fouten?

Hier staat een goede uitleg om het te repareren, maar is wel omslachtig.
Indien je besluit om XP opnieuw te installeren, test ook eens je geheugen, en ook een chkdsk /r in de repairconsole, het is een probleem met je harde schijf en/of geheugen.

Hallo,

Mijn pc is spyware en virus vrij volgens norton, deze heb ik nog een scan laten doen een dag voordat ik het probleem had.
Bedankt voor de raad, maar helaas snap ik er niets van, ik weet bijna niets van computers, kan iemand mij heel simpel uitleggen wat ik moet doen, zo in de aard van: ga naar daar, typ dat ofzo??
Sorry dat ik dit vraag.

Ik heb windows nu opnieuw geïnstalleerd, en draait nog steeds niet goed, als ik men pc opstart blijft het scherm zwart, ik reset dan mijn pc.
Als hij dan opstart, komt er iets op van windows normaal starten...
Ook is de beeldresolutie dan veranderd, en valt hij uit om weer terug op te starten als hij opgestart is.

Mijn geheugen is niet vol, deze is maar voor de helft gevuld.

Groeten,
Joyke07

Je weet bijna niets van computers maar je hebt windows wel opnieuw geïnstalleerd?
Vertel eens precies wat je gedaan hebt want ik denk dat we een beetje op een zijspoor zitten.
Onder installeren verstaan we de harde schijf leegmaken (formatteren) en dan windows er opnieuw opzetten met de cd.
Heb je dat gedaan?
Of heb je tijdens het opstarten op R gedrukt zodat windows beschadigde bestanden ging repareren.
Dit is dus geen versie installatie.
Of krijg je de reparatiekeuze tijdens het opnieuw installeren?

Hoi,

Ik heb hem geformatteerd en dan windows er weer opgezet met de cd-rom, eigenlijk heb ik dit niet gedaan, maar mijn vader. De rede waarom ik deze vraag stel is omdat ik niet wil dat mijn pc steeds weer geformatteerd wordt..

Momenteel kan ik weer gewoon werken met mijn pc, maar ik ben bang dat dit probleem zich weer gaat voordoen binnen x aantal tijd, daarom kwam ik eens horen op dit forum of er geen betere oplossing mogelijk was dan formatteren.

Groetjes

Ik zou dan eerst een harde schijf controle programma proberen om de integriteit te bepalen van de harde schijf.
Welk programma je gebruikt hangt van het merk af.
Kijk hier welke je nodig hebt.
Vervolgens zou ik het geheugen testen.
Dat kun je met Memtest doen.

Laat maar weten wat de uitkomst is. :)

hoi,
als ik mijn pc opstart dan geeft hij de volgende foutmelding:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini060106-01.dmp
C:\DOCUME~1\joyce\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml
alleen weet ik niet wat dit betekent en of dit iets te maken heeft met die system32.

Joyke

Heb je de harde schijf nog gecontroleerd op fouten en het geheugen getest?
De foutmelding die je geeft zegt mij ook niets helaas.

hallo,

in de bijlage de uitkomsten van iets dat ik gedaan heb, hopelijk raak jij er wijzer uit want voor mij is het chinees.
de Memtest kon ik helaas niet uitvoeren, mijn pc wou het blijkbaar niet doen, want ik heb de stappen gevolgd.

Groetjes

Bijlagen

Aan het rapport te zien wat je meestuurt is de harde schijf okay.
Wat lukt niet met memtest?
Normaal gesproken plaats je het gedownloaden en uitgepakte bestand op diskette en start de pc op zodat deze tijdens het opstarten de diskette pakt en de test wordt uitgevoerd.
Ook kun je een iso bestandje op cd branden en dan met cd in de het station de pc opstarten zodat deze de cd begint te laden tijden het opstarten.

Heb je die link van Grutte Pier ook nog geprobeert trouwens?

foutmelding \windows\system32\config\system

deze melding krijg ik ook:
windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
nadat ik de stappen gevolgd heb van microsoft kwam ik niet verder dan deel 1 stap 5.
Het eerste gedeelte van copy lukt prima, het delete gedeelte lukt ook, maar de volgende copy gedeelte lukt niet krijg melding van: kan bestand niet vinden.
wat moet ik nu doen?

gr nico

Welkom nicov69

Het is bij helpmij niet toegestaan in oude topics te reageren. Tevens is het ook niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic.
Hier gaat een slotje op.

Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan