\windows\system32\config\system

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkmk_nl

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Berichten
9
Bij het opstarten van mijn hp notebook draaiend onder xp-home krijg ik een foutmelding dat een bestand beschadigd of niet kan worden gevonden. nml.:
\windows\system32\config\system
Ik kan dit bestand repareren door de orginele installatie cd-rom erin te stoppen. opnieuw opstarten en dan te keizen voor 'R' om de reparatie procedure op te starten.
Nadat ik dit gedaan heb kies ik voor de 'R"optie in het Setup scherm, dan wordt netjes de herstelconsole opgestart. Dan wordt er gevraagt "Bij welke Windows-istallatie wilt u zich aanmelden?". Ik kan dan maar 1 karakter invullen. Ik weet alleen niet welke keuze ik hier moet invullen. Kan iemend mij helpen??
 
Ik heb dit cijfer ingedrukt en na 10 sec krijg ik de C: prompt en daarna geen actie meer.
Bij het opstarten krijg ik dan weer dezelfde melding.?
 
Oei dat is het antwoord wat ik verwachte maar waar ik niet op hoopte. Je weet geen andere oplossing??
 
Ik heb ooit 1x zelf de repair console nodig gehad en na 4 uren van klooien raakte ik steeds verder in de penairie zodat ik uiteindelijk voor een format heb gekozen.
1 uur na de format was Windows weer draaiende, alleen het kostte me daarna nog 12 mensuren om Windows te updaten en alle applicaties te installeren, te tunen en te updaten.

Ik had daarna wel weer een "fris" systeem, m.a.w. het kost even wat tijd, maar dan heb je ook weer wat.

Ik hoop dat je backups hebt van je bestanden (brieven / sheets / foto's etc. ec. ?)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reaktie, ik weet wat ik kan gaan doen.
mrgr Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan