Windows traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Devil

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
1 sep 2002
Besturingssysteem
macOS Sequoia
Ik heb de laatste tijd wat problemen met een spel, tijdens dat spel haakt hij soms af en krijg ik een BSOD met het bericht "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" en start Windows XP Prof opnieuw op.

Nu heb ik via google ff wat gezocht en kwam op een site dit tegen, na ff doorgelezen te hebben heb ik in Start -> Uitvoeren verifier ingetypt en "Standaardinstellingen opgeven" gekozen en in het gedeelte daarna "Automatisch alle stuurprogramma's selecteren die op deze computer zijn geinstalleerd"

Na een poosje vroeg XP of ik opnieuw wilde opstarten, ik heb het toen ff weggeklikt, de openstaande programma's gesloten en toen via Start -> Afsluiten "Opnieuw Opstarten" gekozen.

Zo gezegd zo gedaan, Windows ging opnieuw opstarten maar ipv de normale 40 seconden deed hij er nu wel 4 minuten over voor hij helemaal geladen was.

Het beviel me dus totaal niet en wilde dus z.s.m weer snel kunnen werken, ik dacht: "Ach een restart zal wel voldoende zijn." Helaas geen resultaat.

Tijd voor drastischer maatregelen, systeemherstel. Terug naar 19 Januari, XP sluit af, start opnieuw op met de mededeling dat het herstel niet gelukt was dus nog maar een x proberen nu naar 16 Januari, geen geluk.

Weet iemand hoe ik de snelheid weer terug kan krijgen?

heb je de windows prefetch bestanden
al eens opgeruimt?
zo nee dan kun je het volgende doen ::

ganaar c:\ en dan windows en dan zoek je de map prefetch op open die map en klik dan op 1 bestand en doe dan ctrl+a dan heb je alles geselecteerd en dan kun je op del drukken of rechtermuisklik en op verwijderen

dan ff je prullenbak schoonmaken

als dat dan nog niet helpt qua opstarten
dan moet je CCleaner eens proberen

CCleaner download page

dit proggie is spy en adware vrij heel simpel alle opties aan klikken bij elke tabblad .. heb ik wel en heb nergens last van :D ff laten schoonmaken op alle 3 de tabbladen .. dan krijg je rechts onderin start CCleaner of repareer fouten
hij ruimt ook de register op naar dode sleutels etc etc :thumb:

als dit ook niet helpt :confused: dan zou ik er geen oplossing voor kunnen bedenken op het moment :o

Gokje uit ervaring: Je geheugen is waarschijnlijk beschadigd. RAMreepjes kopen en je oude geheugen vervangen lijkt me het beste.

@ total_recall: Ik zal je manier even proberen, maar ik moet het tegenwoordig snel doen. Windows valt spontaan uit na een poosje.

@ Sarvo: Link heb ik al eens doorgezocht maar niet echt een oplossing gevonden (Misschien niet goed gelezen).

Over het geheugen zou ik niet weten, het lijkt mij iig erg raar omdat de pc een paar weken voor het "incident" nog bij de leverancier is geweest vanwege problemen met het opstarten van windows dat hij niet meer wilde doen. Andere HDD toen geprobeerd, na een poosje weer zelfde probleem. dus weer opsturen en daarna deed hij het dus een poos weer goed maar nu dus dit weer.

Hallo.

Heb zelf deze melding ook wel eens gehad op een Exchange server."IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" gevolgd door een nummer.
Foutmelding kwam altijd op hetzelfde moment terug na het booten van de server.
Toen nieuw geheugen geplaats en probleem was verholpen.

Bij mij is trouwens het probleem verholpen, waarschijnlijk lag het aan de driver van mijn videokaart. Na een update heb ik nog geen BSOD weer gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan