Windows Update 1803 lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste helpmij
Als ik de update 1803 wil installeren geeft deze bijna aan het einde aan dat het mislukt is en zet dan automatisch de update van 1709 terug.
Elke keer bij het opstarten ging hij automatisch de update 1803 weer instelleren met dezelfde gevolgen.
Deze update heb ik nu geblokkeerd met het proggie Wushowhide.
Nu heb ik ergens gelezen dat de update 1803 niet op sommige SSD willen installeren en dat Microsoft er van op de hoogte zou zijn.
Weet iemand of dit probleem inmiddels is op gelost?
Mijn C: schijf is een Samsung SSD 850 EVO 500GB.
b.v.b. mijn dank
 
Hallo, eerstens Windows 10 gaat niet werken op iedere computer. Daarom zou ik zeker maken dat er drivers en UEFI BIOS beschikbaar zijn voor de computer bij de fabrikant/leverancier en de fabrikant van het moederbord.

Dit zelfde staat ook bij de adviezen die Microsoft geeft: https://answers.microsoft.com/nl-nl...-mislukt/2bd08538-9300-4eea-bc3a-4693650271b0

Updates die zelf gedownload zijn kunnen wel eens de oplossing zijn: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445

Tenslotte: test de integriteit van de beveiligde Windows bestanden met sfc /scannow en maak zeker dat er voldoende vrije ruimte is. Is dit in orde, draai dan de Update Readiness Tool zoals beschreven hier: https://support.microsoft.com/nl-nl...-by-using-the-dism-or-system-update-readiness Ik hoop het beste.
 
Beste Alfred. al je links nagelopen en alle tips ook nagelopen en mijn pc is geschikt voor 1803. Bij de 2e link kon ik alles weer downloaden, maar bij het installeren ging deze bij 86% weer automatisch versie 1709 terug zetten.
Ik moet nu maar eens kijken bij de fabrikant van mijn Asus of er nieuwe drivers voor mijn moederbord zijn.
Bedankt voor je reactie. Ga voorlopig maar verder met de 1709 versie.
 
Ja, de website van Asus verklaart bij Support en Drivers > model > Downloads > "bios" meer. Een UEFI BIOS moet geschikt gemaakt zijn voor het gebruikte besturing systeem en 32 of 64 bits. Dat staat dan bij de uitgaveopmerkingen. Zoeken naar drivers van een derde partij levert vaak niets op en het binnenhalen van onbekende bron is niet slim. Heel misschien is er zoekresultaat op Google bij het model computer en Windows 10 want de update is al van april.

Windows verandert ingrijpender dan bij eerdere versies en dus lopen mensen tegen beperkingen aan. Deze update is verplicht om te accepteren en wordt opnieuw aangeboden dus wilt u Windows houden zoals dat nu is dan vergt dat verder ingrijpen. Wellicht is dat dan iets voor een ander topic.

Van verschil tussen SSD schijf en draaiende schijf, als Windows er al op geïnstalleerd is, weet ik niets. Het wordt door contributeurs en andere lezers op prijs gesteld te kunnen weten hoe het afloopt of wat uiteindelijk de bevindingen waren. Succes
 
Bedankt voor je reactie, Ik waag mij er niet aan om mijn Bios op de kop te zetten, want ik vind het allemaal erg vaag. En de updates voor 1709 komen gewoon binnen.
Wel heb ik met Wushowhide de 1803 update geblokkeerd. Anders wil hij steeds opnieuw deze update installeren en krijg dan steeds die Windows ~bt op mijn PC.
Bij het verwijderen van deze Windows ~bt via schijfopruiming en Unlocker staat nu bij mij op C: de Map TmpDelete in deze map staat Hwininfo64A.sys, AsIO.sys en GuBootstartup.sys. Deze krijg ik niet verwijderd ook niet als account beheer.
Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Alfred nogmaals bedank en een fijn weekend gewenst.
 
Ja hoor, het werk is gedaan.

Deze drie bestanden horen in een Windows map, voornamelijk SysWOW64, voor het kunnen draaien van 32 bits applicaties op een 64 bits systeem, en zouden verwijderd kunnen worden uit een tijdelijke map maar zijn bezet door een proces.

Hier zijn veel tooltjes voor. Draai eens het IOBit Unlocker. Bij rechts klikken op zo een bestand verschijnt het unlocker programma in het contextmenu. Hier kan u de bestanden niet alleen vrij maken voor iedere bewerking maar in het onderste deel van het scherm ook eerst zien welk proces ze bezet houden. De uitleg en screenshots staan op de pagina.

Het UEFI BIOS is een nieuw type BIOS, ervoor bedoeld om de instellingen van de computer te integreren in Windows. Dit te upgraden naar een nieuwe versie is niet zo problematisch als vroeger bij een nieuw BIOS branden. Wij weten echter niet wat uw model computer is en ik kan niet zien of er dan een BIOS versie voor Windows 10 (64 bits waarschijnlijk) is. Ook een goed weekend.
 
Lees nergens welk merk en type moederbord wordt gebruikt en het is of een bios of een uefi, het zijn 2 verschillende dingen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface
Vraag mij ook af waarom die zou moeten worden geüpdatet wat vaak voor een uefi vanuit die online gedaan kan worden.

En zonder foutcode of omschrijven van het probleem, via de logboeken vermoedelijk te zien, is het koffiedik kijken.

Aantal oplossingen.
https://www.windowscentral.com/windows-10-april-2018-update-common-problems-and-fixes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan