Windows Update 2021-04 wordt niet geïnstalleerd wegens ontbrekende bestanden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
2021-04 - Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 20H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5001330) wordt gedownload - installeren geeft uiteindelijk volgende error :
Sommige updatebestanden ontbreken of vertonen problemen. We proberen de update later opnieuw te downloaden. Foutcode: (0x8007000d)

Heb reeds de 'voorgeschreven' herstellingsscans uitgevoerd - zie printscreen van deze werkingen hieronder.

Probleem / Vraag
Welke bestanden worden bedoeld met 'source files could not be found'
Hoe kan ik de ontbrekende source files terug beschikbaar maken / toevoegen aan mijn Windows 10 ?
Dank voor tips.

WindowsUpdate_DISM.gif
 
Gebruik de herstelfunctie voor het updaten. Daar lijkt mij eerder iets mis mee. Hier staat dat Windows Update de Repair Source is.

Ik zou gewoon een paar dagen afwachten, wellicht lost MS het vanzelf op. Hier staat ook nog informatie.
 
De ontbrekende source is hier juist het probleem, die moet je eerst downloaden en dan selecteren.
Begrijp ik het goed dat eerst Windows10 volledig gedownload en (opnieuw) geïnstalleerd wordt - of kan ik enkel de ontbrekende files downloaden ?
Hoe weet ik dan exact welke ontbrekende files ? (via DISM-log of anders ?).
Kunnen die files eventueel ook van een andere PC met W10 betrokken worden ?
Ik voel mij redelijk onzeker in deze materie (en heb schrik om bestanden te verliezen door foutieve manipulaties) ...
Dank voor tips.
 
Laatst bewerkt:
Ik voel mij redelijk onzeker in deze materie (en heb schrik om bestanden te verliezen door foutieve manipulaties) ...
Dank voor tips.
Toch eerst maar een dubbele backup van je bestanden maken? De rest is een zorg van later....
En graag gedaan....
 
"Welke bestanden worden bedoeld met 'source files could not be found'"

Microsoft zegt dat dit files zijn en zou die dan beschikbaar moeten stellen op een gemakkelijk toegankelijke locatie. Bijvoorbeeld dat je die zelf kunt downloaden op een schijf/dvd. Maar ik begrijp het niet dat dit dan weer zo moeilijk is.
Helaas heb ik geen antwoorden op jouw groot aantal volstrekt terechte vragen in post 4. Ik denk dat iedereen jou graag zou willen helpen maar voor mij is dit vrijwel onmogelijk. Ik en vele anderen begrijpen dergelijke teksten van Microsoft gewoonweg niet en als ze het al begrijpen moet je nog weten wat je exact moet doen.

Ik voel mij redelijk onzeker in deze materie (en heb schrik om bestanden te verliezen door foutieve manipulaties) ...
. Dat is een gevoel wat dagelijks duizenden mensen hebben als ze zich met dergelijke codes en ingewikkelde teksten moeten bezig houden.
De teksten op jouw screenshot zijn duidelijk leesbaar.
Your source files could not be found.
. "Use the source option to specify…" Ik doe source/? in cmd en het is geen opdracht. Ik open de link en ik begrijp een deel van wat er staat maar welke acties ik exact moet ondernemen is mij niet duidelijk. Persoonlijk denk ik dat het niemand duidelijk is, immers dan hadden wel mensen gereageerd en jou geholpen en een oplossing aangedragen. Punt is dat Microsoft ook hier weer met codes en een lap tekst aan komt zetten waar de 'normale' gebruiker niets aan heeft. Dat is dus een verbeterpunt voor MS. Ik zeg dan tegen MS, ga nou eens aan de tafel zitten met een vijf mensen die een dergelijk probleem willen oplossen en kijk wat ze met de informatie die jullie geven doen en of die tot resultaten leiden. Dat is alles wat ik vraag. Ik lever geen kritiek of kom met een klaagzang maar kom met een verbeterpunt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan