Windows update blijft zich aanbieden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aartjw

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Hallo,

Al ruim een week (of bijna twee weken, ik weet het niet precies meer) krijg ik steeds 5 "belangrijke" updates voor Windows via de automatische update binnen. Een van die "belangrijke" updates is Internet Explorer 8, terwijl ik die al heel lang heb geinstalleerd :shocked:. De andere zijn beveiligingsupdates (KB2393802, KB2479943, KB2481109 en KB905866). Toen ik ze de eerste keer wilde installeren, liep mijn desktop (HP Pavilion, twee jaar oud, Windows Vista Home Premium legale versie) hopeloos vast op de installatie van IE 8 :evil:. Ik heb de PC (na een hele nacht laten draaien!) maar uitgezet en getracht opnieuw te installeren, wat hetzelfde probleem opleverde :evil::evil:. Vervolgens heb ik geprobeerd alleen de KB-updates te installeren en dat ging goed: binnen vijf minuten klaar :D. Maar nu krijg ik iedere dag die vijf "belangrijke" updates binnen via de automatische update, terwijl ik ze toch al lang en breed heb geinstalleerd (m.u.v IE 8) :mad:. Ook dat vermaledijde IE 8 zit er telkens weer bij en dat wil ik helemaal niet!
Ik heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld via dit forum en daar ook een oplossing voor gekregen, maar die werkt kennelijk niet helemaal. Ook heb ik het programmaatje wufixvista11 via deze website gedownload. Dat werkt wel, in zoverre dat het de gedownloade updates wel verwijdert, maar vijf minuten later staan ze alweer op de PC
Is er iets wat ik hieraan kan doen zodat ik voorgoed verlost ben van die verrekte "belangrijke" updates?
Alvast bedankt voor de reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kies Start -> Alle Programma's -> Windows Update.
Klik aan de linkerkant op Instellingen wijzigen
Selecteer vervolgens de optie Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren

Op het moment dat er updates aangeboden wordt, zie je rechtsonderin de taakbalk een geel waarschuwingsschild (of hoe dat verder ook mag heten) waar je op moet klikken. Selecteer vervolgens de gewenste updates en selecteer niet de ongewenste updates. Je krijgt dan vervolgens een melding Geen kennisgeving meer over deze update ontvangen
Dit zou een oplossing kunnen zijn...

Vista update

Goedemorgen Dorado,

Dank voor de tips, maar helaas...
De instellingen zoals je ze aangeeft (Laat mij zelf bepalen of ik ze wil installeren) had ik al zo ingesteld staan.
Ik heb de updates - die ik nu iedere keer binnenkrijg zodra ik de PC heb opgestart :evil: - geselecteerd en vervolgens geinstalleerd. Maar nog geen minuut na de installatie krijg ik weer de melding dat er "belangrijke" updates zijn, en dat zijn dan precies dezelfde als die ik net geinstalleerd heb :mad:
Overigens krijg ik ook niet een mededeling dat ik ergens kan aangeven dat ik geen meldingen meer wil ontvangen over deze update.
Ik ben het wel een beetje zat en krijg steeds meer de neiging de PC uit het raam te gooien :mad::mad:

Je kunt de updates verbergen. De update wordt dan niet meer aangeboden door Windows Update, tenzij je ervoor kiest deze te herstellen.

Ga naar Alle Programma's -> Windows Update -> Klik op Er zijn belangrijke updates beschikbaar en ook op Er zijn Optionele updates beschikbaar
Selecteer de update die niet meer aangeboden moet worden en rechtsklik -> Selecteer update verbergen
Hierdoor zou het probleem v.v.t. moeten zijn.
Succes.

Ik wil voorstellen de titel van je topic aan te passen in: Windows updates blijven zich aanbieden? Dit beschrijft m.i. beter je probleem, nietwaar?

Laatst bewerkt:
Goedemiddag Dorado,

Dank voor de tips.
Allereerst: ik heb de titel van het topic aangepast; dat dekt idd beter de vraagstelling
Ten tweede: ik heb de acties die je beschreef uitgevoerd. De updates komen nu niet meer terug :D.
Ik moet nog even aankijken hoe het gaat als ik de PC vanavond uitzet en morgen wewer inschakel, maar ik heb goede hoop.

Nogmaals bedankt! :thumb:

Even een kleine offtopic voor de duidelijkheid. De titel is nu door de sectie moderator aangepast. Een topic starter kan enkel binnen 24 uur zijn / haar topic titel aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan